Jaka wersja prawidłowa: P.Simple czy P.Continous

Temat przeniesiony do archwium.
Cześć

Jestem samoukiem :) i przerabiam sobie książkę English Grammar In Use (niebieska). Mam pewne zdanie w jednym z ćwiczeń.
Wg autora poprawne są zdania:

Are you working at the moment? When I last saw you, you were working in.....

natomiast rozwiązując rozdział udzieliłem odp:

Do you work at the moment? When I last saw you, you worked in....

Moje pytanie jest takie: dlaczego używamy P.Simple a nie Continous. Czy jeżeli nie byłoby końcówki at the moment , wtedy pytanie Do you work\Where do you work byłoby prawidłowe?

Patrząc na kontekst tego przykładu i reguły stosowania P.Simple i Continous (zasada o czynnościach powtarzających się) wg. mnie powinno się zastosować P.Simple.

Dzięki za pomoc,
Pozdrawiam Paweł
Do you work - oznacza 'czy pracujesz" (tak w ogóle)... bo moze jestes bezrobotny, itp

Are you working - czy pracujesz teraz, gdzie teraz może być rozumiane jako chwila obecna, albo jakiś szerszy zakres, np w tym tyg, w tym miesiącu ,. itp. Skoro dodano jeszcze 'at the moment' to jest to charakterystyczne okr tego czasu (present cont) wiec nie ma wątpliwości.
Dobra strona wyjaśniająca graficznie użycie czasów: http://www.englishpage.com/verbpage/simplepresent.html
Skoro dodano jeszcze 'at the moment' to jest to charakterystyczne okr tego czasu (present cont) wiec nie ma wątpliwości.

Ja nadal je mam. Na oficjalnych pismach z Jobcentre mam pytanie: Do you work at the moment...."at the moment" informuje mnie tylko czy w danej chwili mam prace.
jesli ktos zaczyna sie uczyc gramatyki, uczy różnic pomiędzy present spl a cont, nie uważasz, że lepiej jak będzie kojarzył tez zwrot z czasem continuous. JAk pozna lepiej język, zrozumie różne niuanse będzie wiedział, że 'Żywy" język nie koniecznie jest idealnie gramatyczny.
Masz racje. Ja tylko do tej czesci "nie ma watpliwosci". Ale lepiej faktycznie kojarzyc to wyrazenie z progresive badz tez jak zwa niektorzy continuous