Kursy "No Problem!" vs "No Problem! Plus"

Temat przeniesiony do archwium.
1-30 z 43
poprzednia |
Hej

Czy ktoś może wie, czym różnią się od siebie pakiety do nauki języków obcych - starsza seria "No Problem! (zawierająca Multimedialne SuperMemo) i nowsza seria "No Problem! Plus" (zawierająca SuperMemo UX)?

Jak napisałem powyżej wiem, że użyta jest inna wersja SuperMemo. Chodzi mi o to, czy różnią się treścią materiału językowego. Czy w tej nowej serii "Plus" są może jakieś np. dodatkowe ćwiczenia, dodatkowe dialogi, itp. Czy też jest to to samo, co wersja bez "Plusa" tylko w nowej, atrakcyjniejszej obudowie?

Pzdr
Obie wersje są oparte na tym samym podręczniku Dr H.Krzyżanowskiego. Podręcznik ten jest w obu kompletach. W wersji opartej na silniku SuperMemo UX jest trochę innych ćwiczeń, nie ma za to możliwości tworzenia własnych ćwiczeń i korekty zawartych w bazie zapisów. Można wprawdzie dostać z sieci wersję programu umożliwiajacą tworzenie własnych baz, ale wymaga ona osobnego przebiegu.

Moim zdaniem w skali 0 - 6 Angielski? No problem zasługuje na ocenę 5 (bardzo dobrze), wersja z PLUSEM na 3+ (ciut więcej niż dostatecznie.

Na tym samym materiale oparte były pakiety "First Steps in English" i "The next steps to English". Te oceniam na 5+ (bardzo dobrze z plusem).
5 i 3+ ? Mógłbyś bardziej uzasadnić taką dużą różnicę w ocenie?
1. Program, który nie daje możliwości bieżącej korekty bazy w trakcie nauki i, który wymaga osobnego przebiegu w celu uzupełnienia bazy własnymi informacjami nie zasługuje na ocenę większą niż 3.

2. Algorytm zapamiętywania w tej wersji programu został za bardzo uproszczony.

W tej sytuacji moja ocena 3+ wynika z wieloletniej pracy z programem w wersji MSM i SM200* i jest raczej zawyżona.
Bejotka, którą część No problem polecasz jeśli mam w planch za 2 lata maturę rozszeżoną : poziom średni czy zaawansowany?
W ciągu 2 lat przerobisz obie i to polecam. Zwróć też uwagę na pliki mp3 znajdujące się na płytach CD. Pisałem już jak je wykorzystywać.
"2. Algorytm zapamiętywania w tej wersji programu został za bardzo uproszczony."

Jesteś pewny? Chodzi o to, że są tylko 3 odpowiedzi, czy może są jakieś głębsze zmiany?
Jestem pewny i nie chodzi tu o ilość odpowiedzi.
"Algorytm zapamiętywania w tej wersji programu został za bardzo uproszczony."
---
"Jestem pewny i nie chodzi tu o ilość odpowiedzi."

Mógłbyś rozwinąć ten temat ?? Powiedzieć co Twoim zdaniem jest źle zrobione i dlaczego jest gorszy ?? Pisałem do autorów programu MSM/SM UX i w odpowiedzi na e-maila dostałem, że algorytm powtórek jest ten sam, nie został zmieniony w żaden sposób...
Trzeba by było napisać 20-stronicowy referat, żeby to wszystko wytłumaczyć. Oczywiście algorytm powtórek pozostał ten sam, ale ja pisałem o algorytmie zapamiętywania, a to całkiem co innego.

Oryginalny algorytm SM nie uczy, a tylko utrwala zapamiętany wcześniej materiał.
W kolejnych wersjach programu i bazach wprowadzano trochę różniące się, ale coraz lepsze algorytmy nauki. Najlepszy był w First/Nezt Steps in English. W Angielski!? No problem! był już trochę słabszy, a w SuperMemo UX dużo słabszy. Oczywiście nie każdy użytkownik musi to zauważyć, ale ja znam wszystkie wersje "tego programu od SM2, dlatego mozesz mi wierzyć. MSM jest najlepsza wersją komercyjną programu SM.

Drugim elementem pogarszającym ten program jest rozwiązanie odtwarzania dźwięku. W MSM mieliśmy "klawiaturkę", która pozwalała widząc tekst przećwiczyć wymowę wielokrotnie odtwarzając nagranie lektora, nagrywając swój głos i porównując te dwa dźwięki. W SuperMemo UX żeby to zrobić trzeba wyskakiwać do innego modułu. To utrudnia naukę wymowy i zniechęca użytkownika do korzystania z tej funkcji.

Trzecim elementem pogarszającym wartość programu jest zewnętrzny moduł redakcyjny. W MSM była mżzliwość korygowania zapisów w trakcie nauki, w SM UX tego nie ma. W MSM użytkownik mógł tworzyć własne bardzo skomplikowane ale logiczne szablony, W SM UX jest kilka predefiniowanych szablonów różniacych sie tylko graficznie.

Autorzy tej wersji chcieli upodobnić program do EuroPlusów i TMM, co im sięe nawet udało, ale w uproszczeniu poszli za bardzo na skróty.

A jeśli chodzi o "chodzenie na skróty, to pamiętam taka sytuację ze studenckiego rajdu.

Zgubiliśmy drogę do celu etapu. Ktoś z naszej grupy zapytał spotkanego tubylca "Ile kilometrów będzie do Małej Wsi?"
"Ze 3."
"A ile na skróty?"
"Na skróty, to 8."


Są 3 pakiety oparte na tym samym materiale źródłowym:

First Steps in English.
Angielski? No problem!
Angielski? No problem! Plus.

Najlepszy jest First Steps in English.
Angielski? No problem! zawiera oprócz programu i bazy pliki mp3 z nagraniami całego oryginalnego kursu FSE, co jest dużą zaletą.
Korzystając z FSE można było dokupić kurs kasetowy, co wiązało się z dużym kosztem.
@bejotka

Ok muszę zgodzić się z Tobą w 100%, ale zauważ, że np SM UX jest na PDA - dla mnie jest to na prawdę ogromną zaletą, gdyż mogę się uczyć w szkole, w drodze do sklepu itp.
Wiem, że jest odpowiednik "MSM" na palmtopa, ale jest on do niczego ponieważ nie dodasz dźwięków, w żaden sposób nie masz możliwości stworzyć "drzewa" i poustawiać sobie słówek tak jak chcesz - musisz wpisać tak jak chcesz a później nie zamienisz w żaden sposób na PDA kolejności nauki, nie podejrzysz słówek, które masz wprowadzone itp itp

Hmmm MSM i SM UX mają swoje zalety i wady...Teraz, powiem szczerze, że znów mam problem bo nie wiem czy wrócić w MSM czy raczej jednak przejść na nowsze SM UX...Hehe jakaś rade ??:)
SuperMemo UX jest dla mało inteligentnych użytkowników, którzy sądzą, że samo klikanie nauczy ich języka. MSM jest dla inteligentnych studentów (uczniów i dorosłych), którzy wiedzą, że skuteczność w nauce języka zależy w 90% od pracy własnej, a tylko 10% od programu.

Twój argument a pda jest oczywiście plusem dla SuperMemo UX. Dlatego zmieniam swoją ocenę. MSM zasługuje na 5, a SuperMemo UX na 4.

Rada dla Ciebie:
Kup "Angielski? No Problem! Plus" i używaj go na PDA i "First&Next Steps in/to English" i uzywaj go na PC. ;)

Jeśli kupisz tylko "Angielski? No Problem!" (z MSM), to w szkole, w parku i w autobusie/tramwaju słuchaj plików mp3 z mptrójki.
Czy ja wiem bejotka...

Nie twierdze, że nie masz racji, ale myślę, że niektóre z rzeczy, o których piszesz są raczej subiektywne.

Np. z tym modułem wymowy i klawiaturką. Piszesz "To utrudnia
>naukę wymowy i zniechęca użytkownika do korzystania z tej funkcji." Ale to jest przecież Twoje subiektywne zdanie. Może Tobie (i być może niektórym) utrudnia, ale innym nie musi wcale utrudniać i niekoniecznie muszą traktować przeskoczenie do innego modułu jako wielki zniechęcający problem.

Poza tym we wcześniejszym poscie piszesz też "Program, który nie daje możliwości bieżącej korekty bazy w trakcie nauki i, który wymaga osobnego przebiegu w celu uzupełnienia bazy własnymi informacjami nie zasługuje na ocenę większą niż 3." - No nie przesadzajmy. Tworzenie swoich własnych baz danych jest niewątpliwie pouczające i pomaga w nauce. Jednak nie jest tak, że jest niezbędne. Wydaje mi się, że obniżanie oceny programu tylko dlatego, że nie można tworzyć swoich własnych baz to lekka przesada. Wiele osób, które odwiedzają to forum (włączając w to mnie) tworzy własne bazy do MSM, ale wątpię żeby większość użytkowników, czy to MSM, czy też SMUX to robiła. Podejrzewam, że nie robią. Kupują po prostu kurs i chcą żeby był stosunkowo prosty w obsłudze, ładny graficznie no i żeby ich czegoś nauczył. A nie jest wcale prawdą, że można nauczyć sie języka obcego tylko wtedy, kiedy tworzy się własną bazę danych. No nie przesadzajmy!

Co do innych rzeczy , o których pisałeś nie będę się wypowiadał, bo może rzeczywiście jest, jak mówisz. Skoro twierdzisz, że znasz te programy od podszewki...

Pzdr
bejotka powiedział: "SuperMemo UX jest dla mało inteligentnych użytkowników, którzy sądzą, że samo klikanie nauczy ich języka. MSM jest dla inteligentnych studentów (uczniów i dorosłych), którzy wiedzą, że skuteczność w nauce języka zależy w 90% od pracy własnej, a tylko 10% od programu."


Nie wiem skąd bierzesz tego typu teorie. Masz oczywiście do nich prawo, ale znowu są to Twoje subiektywne opinie.

Niby dlaczego SMUX ma być dla mało inteligentnych osób? Tylko dlatego, że nie da sie tam zrobić własnej bazy danych?
Wiesz, ktoś może zrobić bazę danych w MSM i w ogóle sie z niej niczego nie nauczyć, ponieważ nie będzie systematycznie z niej korzystał i po paru dniach straci zapał z braku motywacji, a znowu inna osoba używająca SMUX może nauczyć się mnóstwa rzeczy nawet bez tworzenia własnej bazy danych pracując z programem systematycznie i będąc umotywowana. Możliwość stworzenia własnej bazy danych niczego nie przesądza w procesie dydaktycznym.

Poza tym co oznacza "MSM jest dla inteligentnych studentów (uczniów i dorosłych), którzy wiedzą, że skuteczność w nauce języka zależy w 90% od pracy własnej, a tylko 10% od programu."? Skuteczność w nauce języka rzeczywiście zależy w dużej mierze od własnej pracy. Zgoda. Ale dlaczego od razu utożsamiasz własną prace z tworzeniem własnej bazy danych? Moim zdaniem to nieporozumienie. Czy osoba korzystająca z SMUX nie wykonuje żadnej pracy własnej tylko dlatego, że nie tworzy własnej bazy danych? Oczywiście, że nie! A systematyczne powtarzanie materiału, kolejne próby zapamiętania słówek, ćwiczenie wymowy, powtórki, stosowanie mnemotechnik, aby zapamiętać nowe słownictwo - to wszystko nie jest własna praca?

Myślę, że ta możliwość tworzenia własnych baz danych stała się Twoją obsesją. Podobne poglądy głosisz też na innych forach językowych...

Pzdr
Tak na marginesie w SM UX oczywiście można tworzyć bazę...a edycja podczas nauki - no owszem, nie klikasz na polu i edytujesz od razu, tylko musisz wejsc w menu i tryb edycji... :)
Wiem o tym, że można. Mam parę sztuk "No problem" z innych języków. Ale mój komentarz dotyczy stwierdzeń przedstawionych przez bejotkę, tzn. jego poglądów dotyczących możliwości (i konieczności) tworzenia własnych baz.
Ja pozostanę przy swoim. Każdy program, zarówno komputerowy, jak i merytoryczny, na którym oparte są najlepsze podręczniki, każdy kurs stacjonarny i każdy, nawet najlepszy nauczyciel, nie uczy języka, a tylko przedstawia jego DEMO.

Każdy student potrzebuje "trochę innego" języka. Dlatego właśnie ważne jest, by program umożliwiał tworzenie baz i ich korygowanie "w biegu".

Jeśli ktoś uważnie i rozsądnie korzysta z programów typu SM i Profesor Henry - Słownictwo, musi zauważyć, że znajdują się w nich słowa, których znaczenie nie jest jednoznaczne, nie jest tym znaczeniem, które jest nam potrzebne do zrozumienia określonego tekstu. W programie MSM można to poprawić w trakcie nauki, w PH trzeba trochę się nagimnastykować w osobnym przebiegu, w innych programach nie da się tego zrobić. Dlatego najwyżej cenię MSM i PH.
PH cenie trochę wyżej za sposób prezentacji słownictwa (za przykłady zdań z każdym słowem). MSM za mozliwosci edycyjne.


Ja często kupuje podręczniki w antykwariatach, zazwyczaj zawierają odręczne uwagi nanoszone przez wcześniejszych użytkowników. Czasami są inteligentne, czasami bezmyślne. Te ostatnie są pisane przez ludzi, którzy szukają programów, "które ich nauczą".

>.... Wiele osób, które odwiedzają to forum
>(włączając w to mnie) tworzy własne bazy do MSM, ale wątpię żeby
>większość użytkowników, czy to MSM, czy też SMUX to robiła.
>Podejrzewam, że nie robią. Kupują po prostu kurs i chcą żeby był
>stosunkowo prosty w obsłudze, ładny graficznie no i żeby ich czegoś
>nauczył.

To są ludzie bez wyobraźni. I niewiele się nauczą. Kilka lat temu jeden z użytkowników tego forum poprosił mnie o ocenę swojej bazy opracowanej przed na podstawie repetytorium Oxfordu. Było to kilka tygodni przed maturą, dlatego nie byłem zbyt krytyczny, pochwaliłem go za podejście do nauki, zwróciłem uwagę na kilka szczegółów. mam nadzieję, że zdał dobrze.

Temat zaintrygował mnie, kupiłem repetytorium, napisałem własną bazę, niestety bez dźwięku, i zgłosiłem do Wydawnictwa OXFORD Polska. SuperMemo World zgodził się na współpracę. Niestety Wydawnictwo ze względów finansowych zrezygnowało z jej opracowania.

baza ta liczy ok 3.500 słówek z działów Word Bank i Functions Bank. Gdyby została wydana, jej wartość dla wielu użytkowników byłaby większa niż SM Extreme English i PH Słownictwo 1&2, 3&4. Piszę to nie dlatego by tak wysoko oceniec swoja pracę, ale mam na myśli potrzeby maturzystów.
Szkoda, żeby się taka piękna baza marnowała... Co trzeba by zrobić żebyś się raczył nią podzielić?
Jest wiele repetytoriów zarówno polskich jak i zagranicznych które posiadają z tyłu uporządkowane tematycznie słownictwo. Proponuję spróbować z innym wydawnictwem albo może stworzyć własny oparty na zagadnieniach maturalnych (do każdego słowa zdanie) i sprzedawać jako osobny element z własnym repetytorium
Niestety nie mogę się nią z nikim podzielić. Prawa autorskie do tej bazy w warstwie merytorycznej należą do wydawnictwa Oxford i do jej autorek Danuty Grycy i Joanny Sosnowskiej.
Swego czasu zamieściłem demo bazy "Repetytorium leksykalne" Donaty Olejnik (PONS), na stronie www.anglista.edu.pl. Zawierało szablony niezbędne do jej rozwijania. spróbuj je ściągnąć i rozwijać. Korzystając z tych szablonów możesz też tworzyć bazę w oparciu o każde inne repetytorium.

Życzę powodzenia.
Hm. Chciałam tę bazę przekazać znajomym licealistom, którzy są w posiadaniu tego repetytorium więc w zasadzie warstwę merytoryczną nabyli już drogą kupna :)
Domyślałem się tego. I właśnie dlatego nie mogę tej bazy udostępnić. Ale jest jeszcze takie rozwiązanie. Namów swoich uczniów, a oni swoich kolegów, żeby wysyłali emejle do Wydawnictwa Oxford Polska [email] i [email] z prośbą o opracowanie takiej bazy. Jeśli otrzymają np. 1000 takich próśb zmienią swoje podejście. Moim zdaniem taka baza sprzedawana, jako osobny pakiet mogłaby kosztować ok 20 zł (jak "Rozmówki angielskie w miesiąc". Płytka z bazą dołączona do podręcznika mogłaby podnieść jego cenę o 5-10%.
Właśnie dlatego? Nie rozumiem tej logiki. No ale trudno, najwyżej sami będą musieli popracować.
a ktory z wymienionych programow sprawuje sie najlepiej pod Vistą?
tamto pytanie zaginelo w tłumie, wiec jeszcze raz:

a ktory z wymienionych programow sprawuje sie najlepiej pod Vistą?
Nie mam Visty, ale bazując na wieloletnim korzystaniu z programów SuperMemo Worldu mam prawo twierdzić, że wszystkie sprawują się tak samo dobrze.
jestem nowym uzytkownikiem SM Angielski No problem, poziom zaawansowany i napotkalam takie problemy:
- cwiczenia z gramatyki sa tylko w podreczniku, nie moge ich znalezc na płycie, w wersji elektronicznej, czy to jest ok? szczerze mowiac spodziewalam sie ze program bedzie mi to automatycznie sprawdzal....w wersji papierowej jest to troche bardziej czasochlonne. Ale moze sie myle i gdzies to jest...
- chcialabym uruchomic wersje podstawową programu, ale konfiguracja alt+ctrl+f12 (jak sugeruje pomoc) wywoluje własciwosci grafiki mojego laptopa. tak samo ctrl+P wywoluje opcje drukowania. A zatem mam pytanie gdzie i jak moge zmienic ustawienia programu
pozdrawiam
- pierwszego dnia uzytkowania przerobilam cała pierwszą lekcje, co oznacza że ....cały kurs przerobie w 12 dni. czy to nie jest za krótko jak na kurs zaawansowany? być moze cos pomijam? czy ktos z zaawansowanych uzytkownikow mogłby sie podzielic swoimi doswiadczeniami?
pozdr
Napisałeś:

>- pierwszego dnia uzytkowania przerobilam cała pierwszą lekcje, co
>oznacza że ....cały kurs przerobie w 12 dni. czy to nie jest za krótko
>jak na kurs zaawansowany? być moze cos pomijam? czy ktos z
>zaawansowanych uzytkownikow mogłby sie podzielic swoimi
>doswiadczeniami?

Wielokrotnie już pisałem, że w programach z algorytmem optymalizacji powtórek nie należy wprowadzać do cyklu nauki więcej niż 30 nowych elementów (słówek, pojedynczych ćwiczeń gramatycznych). Algorytm ten spowoduje zwielokrotnienie powtórek i bardzo prędko zacznie podawać do nauki setki słówek. Przeczytaj dokładnie instrukcję. Zresetuj bazę i zacznij jeszcze raz. Jeśli te 30 nowych słówek zajmie Ci za mało czasu, powtarzaj każde słowo 10, 20, może nawet 100 razy. To naprawdę pozwoli Ci nauczyć się i lepiej i szybciej niż bezmyślne klikanie po każdym słówku.
Bejotka pisałeś o algorytmie zapamiętywania w UX: ""Algorytm zapamiętywania w tej wersji programu został za bardzo uproszczony."

Pisałem do producenta i powiedzieli, że algorytm jest TAKI SAM, nic w nim nie zmieniono więc dlaczego napisałeś i sądzisz, że jest uproszczony (zapewne gorszy skoro uproszczony??)
Temat przeniesiony do archwium.
1-30 z 43
poprzednia |

« 

Pomoc językowa - tłumaczenia

 »

Pomoc językowa - Sprawdzenie