warto? - amerykanistyka

Temat przeniesiony do archwium.
Studiuję j.angielski ale chciałabym jeszcze jakiś drugi kierunek. Interesuje mnie UJ - kulturoznastwo / amerykanistyka. Chciałabym wiedzieć jak wyglądają egzaminy, czy wykładowcy są o.k., itd.
Za wszelkie informacje serdecznie dziękuję. Pozdrawiam.
hej. egzamin wstepny to test wyboru (A, B, C) z historii i kultury USA i Kanady, w tym literatura obu tych krajow. Testy z poprzednich lat sa do zakupienia na UJ, mam je u siebie i szczerze Ci powiem ze mimo ze mialam te przedmioty na anglistyce (skonczylam anglistyke) to duzo z nich nie znalam.Ale nie jest tez najtragiczniej.
hej! ja sie tylko zastanawiam po co ci amerykanistyka jesli jestes na anglistyce! przeciez mozesz wybrac specjalizacje z amerykanistyki na studiach (uj ,tak?) i napisac z tego prace !
niestety nie mogę, bo nie jestem na uj, he, he. pzdr.
ale już się zastanowiłam, i nie idę bo wybrałam coś ciekawszego dla mnie.!!! ;)
a co jest ciekawsze??:) bo ja juz sie zaczalem zastanawaic nad ta amerykanistyke:)
na amerykanistyce masz więcej historii, której ja niestety nie trawię i dużo podobno w j. polskim, natomiast na angielskim jest tylko "englisz" tj. praktyczna nauka j. ang. (reading, listening, writing, vocabulary, itd.), gramatyka, fonetyka, gramatyka opisowa, wstęp do literatury, literatura, British civilization, american civilization, informatyka, discussion, pedagogika, psychologia, metodyka, historia ameryki i wlk. brytanii, praktyki w szkołach np. w II LO, V LO, VII LO, VI LO, gimnazja też; studia są trzy letnie licencjackie, a potem zdaje się znowu na magisterkę......
Potem jest sosjolingwistyka, seminarium, teoria uczenia się i nauczania, analiza kulturowa, fonologia......ufff jeszcze trochę tego jest......
Ale chyba warto, nauczysz się angielskiego dobrze.