Studia II stopnia niestacjonarne 20011/2012

Temat przeniesiony do archwium.
Witam, mam zapytanie. Czy ktoś może mi powiedzieć o studiach mgr w Krakowie, Katowicach lub gdzieś w pobliżu Nowego Sącza? Proszę też o opinie
Na Uś MU zaoczne trzeba zdać ustny egzamin wstępny przed komisją dotyczący planowanej pracy mgr.
Studia trwają 4 semestry i kosztują około 2700 za semestr. W semestrze jest 7 zjazdów. Zjazdy są w piątki od 11.30 i w soboty od 9.00.
Hej,
W tym roku ukończyłam SUM na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Jest 5 specjalności do wyboru: językoznawstwo, literaturoznawstwo, kulturoznawstwo, metodyka, przekładoznawstwo. Studia trwają 5 semestrów (2,5 roku). Opłata 2050 za semestr (tak jak płaciłam jak zaczełam w 2008 roku), teraz zdaje się jest ciut drożej. Warunkiem przyjęcia jest egzamin pisemny, jeżeli otrzyma sie wystarczająco punktów dalej jest rozmowa kwalifikacyjna. Dla każdej specjalizacji są inne zagadnienia do rozmowy, które są podane na stronie UP.

Zjazdy sa w piątki od 15:00 do 20:00, i soboty od 09: do 16:00. Na pierwszym roku jest bardzo duzo zjazdów, w drugim semestrze zajecia były prawie co tydzień!. Na drugim roku, troche mniej, ale w dalszym ciągu sporo ich jest. Ostatni - piaty semestr jest juz spokojny.
Dziękuję za informacje. Potrzebuję jednak trochę więcej informacji o samych studiach mgr zaocznych na kierunku metodyka. Jeśli ktoś kończył w Krakowie to powiedzcie proszę jak tam jest. Jak wygląda egzamin wstępny. Jakie pytania dostaliście z metodyki( takie przykładowe). Jeśli ktoś był w Katowicach to chętnie usłyszę też Waszą opinię. Dziękuję ogromnie
Czy ktoś słyszał o takiej szkole: Wyższa Szkoła Lingwistyczna w Częstochowie, co sądzicie? A co sądzicie o Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach?
ja studiuję zaocznie na Uś, program nauczycielski. Egzamin można było zdawać albo z literatury, albo z językoznawstwa, albo z metodyki. Ja zdawałam z językoznawstwa. Niezależnie co wybierasz, rozmowa koncentruje się wokól tematu pracy mgr, więc tylko o tym dyskutujesz z komisją, nie otrzymujesz jakichś dodatkowych pytań, które nie są powiązane z pomysłem na Twoją pracę. Musisz po prostu wiedzieć z jakiego zakresu będziesz pisać pracę mgr i przygotować sobie najważniejsze pojęcia, problemy z tym związane, plus proponowaną bibliografię, obszar badań itp.
Na trzecim semestrze wybierasz sobie odpowiednie seminarium specjalizacyjne (poza seminarium mgr, ktróe jest od pierwszego semestru). Jak wszędzie, sa przedmioty, które zaliczysz bezproblemowo niskim nakłądem pracy, jak i takie, które niektórzy zaliczają po sto razy i trzeba się do nich mocno przygotować (z racji naszej specjalności to te dotyczące dydaktyki), równiez ciężko bylo z współczesna literaturą amerykańska, ludzie mieli też problemy z językoznawstwem kontrastywnym i pedagogika języka obcego, duzo problemow sprawia PNJA, zwłaszcza comprehension. Ja ogólnie jestem bardzo zadowolona, duzo się nauczycyłam, żałuję, ze nie poszłam na dzienne po dziennym licencjacie, ale juz pracowałam i szkoda mi bylo rzucic pracę, a jednego z drugim sie nie dalo pogodzic.
Co do szkoły z Częstochowy - Wyższa Szkoła Lingwistyczna - miałam teraz praktykantkę u siebie w pracy z tej uczelni i porównując sobie wymagania tej szkoły dotyczące praktyk, a mojego wydziału - to powiem jedno - ŻENADA.
Ja studiowałam językoznawstwo, na egzaminie wstępnym miałam pytania dotyczące jez. ale nie było w ogóle pytań co do pracy magisterskiej. Tylko, jak wcześniej pisałam, na stronie UP podane były zagadnienia do rozmowy kwal.
Przykładowe zagadnienia z metodyki z ubiegłego roku (w tym roku mogą być takie same, nie wiem czy coś zmieniają czy nie:

/odpowiedz na dwa wylosowane pytania z poniższej listy/

1. Approaches to second language acquisition
a. discuss the principles of behaviourism
b. discuss the principles of nativism
c. discuss the principles of cognitivism
d. discuss the principles of social interactionism
2. Popular models of L2 acquisition
a. discuss Krashen’s Monitor Model
b. discuss Anderson’s ACT Model
c. discuss PDP/Connectionist Model
d. discuss Schuman’s Acculturation Model
e. discuss Socio-Educational Model
3. Person of a teacher
a. discuss various teacher’s roles
b. discuss teaching styles
c. discuss teacher’s competences/skills
4. Person of a learner – individual learner differences
a. present cognitive individual learner differences
b. present affective individual learner differences
5. FL teaching methods and techniques
a. present conventional teaching methods
b. present non-conventional teaching methods
6. FL lesson
a. discuss various types of language teaching syllabus
b. discuss lesson stages and their functions
c. discuss students’ grouping types and their strengths and weaknesses
d. discuss principles of classroom management
7. Communicative language teaching
a. discuss features of communication
b. discuss the concept of communicative competence
c. CLT: principles and techniques
8. Developing learner autonomy
a. language learning strategies: define and discuss characteristic features
b. discuss types of language learning strategies
c. discuss the concept, types and forms of strategy training
9. FL vocabulary acquisition
a. characterize lexical sub-system
b. discuss the principles of teaching vocabulary
c. discuss vocabulary teaching techniques
10. Interlanguage
a. define and discuss features of interlanguage
b. discuss sources and types of language errors
11. Error correction
a. discuss types of error correction
b. discuss error correction techniques
12. Language tests
a. present different test types
b. discuss major test features
c. present various testing techniques and principles of test evaluation
13. Input and interaction
a. discuss the process of negotiation of meaning
b. present the role of input hypotheses
c. present and discuss communication strategies
14. Essential terminology in FL didactics
/based on the reading list, e.g. approach, method, technique, accuracy, fluency, fossilization, input, intake, output, language skills, language sub-systems, competence, performance, etc/

Generalnie ludzie z mojego roku, którzy wybrali tą specjalizację, byli zadowoleni, wszyscy sie w terminie obronili.
pozdrawiam:)
Bardzo Wam dziękuje za informację i proszę o więcej informacji
Temat przeniesiony do archwium.

 »

Pomoc językowa - Sprawdzenie