METODYKA-licencjat

Temat przeniesiony do archwium.
Zamierzam pisać licencjat z metodyki i myślałam nad "Authentic materials in teaching English"lub "Mix-ability classroom" tylko że nie mam żadnej bibliografii i na razie żadnego pomysłu na eksperyment; jeśli ktoś pisał pracę z metodyki na podobny temat albo zna jakieś stronki i bibliografie bądź autorów, którzy o tym pisali to bardzo proszę o pomoc;
z góry wielkie dzięki :)
trzeba chyba zacząć od "Lexical Approach" Michaela Lewisa, żeby mieć jakąś bazę teoretyczną
bardzo dziękuję za pomocrni pozdrawiam:)
Jak juz to poczytasz, to trzeba czytać tematycznie - internet w nauczaniu j.a., media (jw), piosenki, itd. A jakbyś chciała coś innego, to teraz na topie są korpusy i data-driven learning
Jeszcze raz dzieęki,
mogłabyś mi napisać tak w 2, 3 zdaniach co to jest to data-driven learning i jakie jest tego główne założenie, byłabym wdzięczna.
I jakbys miała jakiś pomysł na przeprowadzenie eksperymentu w klasie w związku z tematem "Authentic materials" to bardzo dziękuję,
pozdrawiam:)
Technicznie data-driven learning opiera się na korpusach językowych i wszelakich narzędziach, które ich analizę ułatwiają (MICROCONCORD, WORDCRUNCHER, CONCORDTEACH, MINI-CONCORDANCER);
Metodycznie, to tzw. "focus on form".

Co do badania, to można:
1) spróbować wprowadzić ww narzędzia do procesu uczenia (guided homework; a special data-driven lesson a week);
2) przeprowadzic serię lekcji focus-on-form na dowolnych materiałach autentycznych (internet; lyrics; media; guided readers)
3) albo zostawić to focus on form, skupic sie na interesujacej treści i zrobić serię zajęć z materiałami autentycznymi w klasie i jako project work

a następnie (dla 1, 2 i/lub 3) sprawdzić, co to dało uczniom - od lepszej angielszczyzny przez motywację do autonimii.
Mam problem ze sformułowaniem tematu, bo sądzę, że "The use of authentic materials in teaching English" byłoby zbyt ogólne, a z tego co słyszałam to praca musi być bardziej szczegółowa. Czy dobry byłby temat: " The use of aythentic materials in teaching beginners and intermediate level students" czy jest to jeszcze za bardzo ogólny temat? I jeszcze czy mogę pisać o użyciu authentic materials we wszystkich skills (reading, listening, teaching grammar, vocabulary) czy to musiałoby być zawężone do jednej skill, np. " Authentic materials in teaching reading to beginners and intermediate students"
Jeżeli miałabyś jakieś sugestie w tej kwestii, tzn jakieś bardziej szczegółowe sformułowanie tematu związane z wykorzystaniem authentic materials to będę wdzięczna;
Bardzo dziękuję za dotychczasowe wskazówki
pozdrawiam:)
Dobrze byłoby, gdyby już w temacie było wiadomo, po co te autentyczne materiały. Dlatego od "Authentic materials in teaching reading to beginners and intermediate students" lepsze byłoby, np. "Authentic materials in developing reading comprehension skills in beginners and intermediate students" (to sie da sprawdzić za pomocą pre-testu i post-testu). Inne pomysły to "Authentic materials as a way of developing learner autonomy" (sprawdzamy, czy uczniowie zautonomizowali się za pomocą ankiety); "Modelling speaking (writing) on authentic materials - does authenticity aid learner fluency (accuracy/nativelike quality)?" (pre-test i post-test); "Teacher development and authentic materials - does authenticity in language learning stimulate professional growth?" (ankieta skierowana do nauczycieli albo self-observation)
Dzięki za wskazówki ale zastanawiam się czy będę miała, że się tak wyraże, wystarczająco dużo materiałów żeby napisać o " Authentic materials in teaching reading comprehension ". jakbyś miała jakiś pomysł na przeprowadzenie eksperymentu związanego z tym teamtem to byłabym wdzięczna; tak się zastanawiałam jednak czy nie lepiej by było porównać zastosowanie authentic materials u uczniów intermediate i advanced zamiast u beginners; waham się czy byłoby to wykonalne aby przeprowadzic eksperyment u beginners; jakbyś znała jeszcze jakąś bibliografię, z której mogłabym skorzystać bo trzeba mieć jakąś bibliografię tzw. książkową to także wielkie dzięki z góry.; czy wiesz może czy istnieje jakieś approach, które bardzo dużo miejsca poświęca tematowi "authentic materials" bo chciałam we wstępie, opisać te approach, które są przeciwne i te które są za wykorzystywaniem authentic materials.
Dziękuję bardzo mocno za pomoc; teraz najbardziej mnie zastanawia jak przeprowadzić ten nieszczęsny eksperyment (bo przyznaje jest to zupełna nowość dla mnie).
Pozdrawiam i życzę miłego dnia:)
Podstawy teoretyczne - lexical approach (patrz wyżej). Rolę materiałów autentycznych podkreśla też metoda komunikacyjna.
Co do badania, to może być tak:
1) reading
1.1. pre-test - sprawdzasz reading comprehension dla jakiegos tekstu autentycznego za pomocą testu
1.2. eksperyment - przez semestr dajesz teksty autentyczne do czytania w klasie i jako homework
1.3. post-test - sprawdzasz reading comprehension i porównujesz z pre-testem (tekst autentyczne, poziom trudności jak na pre-tescie)
2) listening
2.1. pre-test - sprawdzasz listening comprehension (jw)
2.2. eksperyment - semestr różnych zadan do słuchania w oparciu o materiały autentyczne
2.3. post-test (patrz reading)
3) writing 1
3.1. Pre-test - prosisz, żeby każdy napisał e-mail do pen-frienda
3.2. form focus - na kilku lekcjach studiujecie e-maile pisane przez native'ów ( w wieku Twoich uczniów)
3.3. post-test - uczniowi pisza e-mail jeszcze raz (analizujesz, czy ich dzieła sa teraz bardziej nativelike)
4) writing 2
4.1. Jako zadanie domowe zadajesz pamiętnik lub blog po angielsku (uczniowie prowadzą go, powiedzmy, przez tydzień)
4.2. Seria lekcji i zadań domowych polegająca na analizie blogów native'ów
4.3. pamietnik cd - analizujesz, co się zmieniło
5. Your call

A tak w ogóle, czy Ty masz jakiegoś promotora? Bo ja tu kawał roboty za niego odwalam ...
Cześć! Studiuję w nkjo i w tym roku piszę pracę z metodyki, moim promotorem będzie magister; jakie są tego konsekwencje??? Czy ktoś miał promotora magistra? Bardzo proszę o odpowiedż
Wielkie dzięki.
co do promotora to tak się złożyo że jest chory i nie ma z nim bezpośredniego kontaktu, tylko przez neta, i nie jest to taki kontakt jak bezpośrednio na uczelni niestety.
pozdrawiam i wielkie thx:)
miłego dnia
według mnie to wszystko zalezy od doświadczenia promotora i jego wiedzy oraz podejscia; wierz mi, że czasami magister lepiej doradzi niż doktor, a żadne konswkwencje techniczne nie wchodzą w grę jeżeli uczelnia wyraziła zgodę na takiego promotora;
Hej, pisze prace na praktycznie ten sam temat, masz moze juz jakies konkretne materialy i zarys tego co chcesz napisac ? Bylbym bardzo wdzieczny za jakiekolwiek info.


Pozdrawiam
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa - tłumaczenia

 »

Egzaminy