Podstawy teoretyczne - lexical approach (patrz wyżej). Rolę materiałów autentycznych podkreśla też metoda komunikacyjna.
Co do badania, to może być tak:
1) reading
1.1. pre-test - sprawdzasz reading comprehension dla jakiegos tekstu autentycznego za pomocą testu
1.2. eksperyment - przez semestr dajesz teksty autentyczne do czytania w klasie i jako homework
1.3. post-test - sprawdzasz reading comprehension i porównujesz z pre-testem (tekst autentyczne, poziom trudności jak na pre-tescie)
2) listening
2.1. pre-test - sprawdzasz listening comprehension (jw)
2.2. eksperyment - semestr różnych zadan do słuchania w oparciu o materiały autentyczne
2.3. post-test (patrz reading)
3) writing 1
3.1. Pre-test - prosisz, żeby każdy napisał e-mail do pen-frienda
3.2. form focus - na kilku lekcjach studiujecie e-maile pisane przez native'ów ( w wieku Twoich uczniów)
3.3. post-test - uczniowi pisza e-mail jeszcze raz (analizujesz, czy ich dzieła sa teraz bardziej nativelike)
4) writing 2
4.1. Jako zadanie domowe zadajesz pamiętnik lub blog po angielsku (uczniowie prowadzą go, powiedzmy, przez tydzień)
4.2. Seria lekcji i zadań domowych polegająca na analizie blogów native'ów
4.3. pamietnik cd - analizujesz, co się zmieniło
5. Your call
A tak w ogóle, czy Ty masz jakiegoś promotora? Bo ja tu kawał roboty za niego odwalam ...