do aposteriori

Temat przeniesiony do archwium.
Zwracam się z ogromną prośbą o wyrażenie opinii o poniższym planie części teoretycznej pracy dyplomowej. Piszę o nauczaniu czasu present continuous w szkole średniej
1. what is grammar
1.2 why to teach grammar
1.3 adolescents and their characteristics
1.4 how to present grammar
1.4.1 a deductive approach
1.4.2 an inductive approach
1.5 grammar practice
na co w szczególności powinnam zwrócic uwagę w grammar practice? Z góry dziękuję i pozdrawiam:)
mała uwaga: 1.3 jest takim wtrąceniem między powiązane ze sobą 1.2 i 1.4
Zacząłbym od adolescents and their characteristics (as second language learners), a potem ciurkiem wszystkie rozdziały o gramatyce.
mg ma rację, że ci adolescents rozbijają spójność Twojego planu. Albo tak, jak sugeruje mg - najpierw o nastolatkach a potem o gramatyce, albo najpierw o gramatyce, potem o nastolatkach i na końcu tego rozdziału o nastolatkach uwagi o tym jak ich właśnie - ze względu na ich cechy szczególne - należy gramatyki uczyć.
A co do practice... Łatwiej by mi było o kometarz, gdybym znała tezę pracy...
Nie wiem, czy to ma być odwołanie do teorii language aptitude, bo wtedy practice będzie bazować na pamięci i zdolnościach analitycznych; czy może do learning styles - wtedy practice bedzie odwoływać się do indywidualnych preferencji uczniów; a może awareness raising ...
Zwróciłbym uwagę na to, że teraz chyba mało kto zaczyna uczyć się angielskiego na poziomie szkoły średniej (a może się mylę), w związku z czym "uczenie" Pres. Cont. to zwykle korekcja ustrwalonych blędów + nowe zastosowania.
Zgadza się?
jeśli nie czasy to może reported speech lub passive voice byłaby lepsza? w związku z grammar practice to chcialabym odnieść się do lg aptitude ale nie wiem co dalej jeżeli mają państwo jakies sugestie to bardzo o nie prosze
do mg: i tak i nie. Pamietaj, że część z tych ludzi zaczęła angielski dopiero w gimnazjum i do liceum przychodzą w najlepszym wypadku jako pre-int/int, co oznacza, że czas pres. cont. widzieli może ze dwa razy i pewnie go nie utrwalili.
do izuni: najlepiej przetestuj ich z gramatyki i zdiagnozuj słabe punkty. Potem wybierz kilka i ćwicz z nimi wg swojej metody. Temat pracy nie musi brzmieć "Nauczanie czasu present cont."; może to być "Nauczanie gramatyki na przykładzie ..."
Jeżeli chcesz pisać z perspektywy language aptitude, poczytaj sobie na początek Skehana "Cognitive Approach to Language Learning". Poza tym są w Polsce ludzie, którzy tym zagadnieniem zajmują się naukowo - powiedz, gdzie studiujesz, a może akurat jakieś nazwisko stamtąd znam.
W końcu, ostatnio niejaki Pawlak napisał "The Place of Form-focused Instruction in the L Classroom. Trochę tam chop pozrzynał od innych bez podawania źródeł (w tym akurat nie należy go naśladować ;)), ale zebrał w jednej książce wszystko o dydaktyce gramatyki (za co mu chwała, bo szczególarz z niego i pedant, wszystko tam masz, a książka wydana w kraju, więc niedroga)
Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam:)
Temat przeniesiony do archwium.

 »

Pomoc językowa - tłumaczenia