do mg: i tak i nie. Pamietaj, że część z tych ludzi zaczęła angielski dopiero w gimnazjum i do liceum przychodzą w najlepszym wypadku jako pre-int/int, co oznacza, że czas pres. cont. widzieli może ze dwa razy i pewnie go nie utrwalili.
do izuni: najlepiej przetestuj ich z gramatyki i zdiagnozuj słabe punkty. Potem wybierz kilka i ćwicz z nimi wg swojej metody. Temat pracy nie musi brzmieć "Nauczanie czasu present cont."; może to być "Nauczanie gramatyki na przykładzie ..."
Jeżeli chcesz pisać z perspektywy language aptitude, poczytaj sobie na początek Skehana "Cognitive Approach to Language Learning". Poza tym są w Polsce ludzie, którzy tym zagadnieniem zajmują się naukowo - powiedz, gdzie studiujesz, a może akurat jakieś nazwisko stamtąd znam.
W końcu, ostatnio niejaki Pawlak napisał "The Place of Form-focused Instruction in the L Classroom. Trochę tam chop pozrzynał od innych bez podawania źródeł (w tym akurat nie należy go naśladować ;)), ale zebrał w jednej książce wszystko o dydaktyce gramatyki (za co mu chwała, bo szczególarz z niego i pedant, wszystko tam masz, a książka wydana w kraju, więc niedroga)