Obniżył się poziom po nowej maturze!?

Temat przeniesiony do archwium.
Hej!

Często się słyszy, ze poziom (w róznym rozumieniu tego słowa) studentów anglistyki [ale zapewne nie tylko tego kierunku] obnizył się po nowej maturze. Tzn studenci z nową maturą reprezentują mniejszą wiedzę niż Ci ze starą. Slyszałam też, że czasem z tego własnie powodu poziom nauczania musiał się chcą nie chcąc trochę uelastycznić, dopasować.
Teraz zdarza się, że ludzie będąc na 3 roku anglistyki ze swoją widzą nie zdali by nawet wstępnych na uczelnie na której się znajdują...
Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Czy zauważyliście coś takiego?

Sama jestem studentką z nową maturą i zauważam ten problem. Sama problemów na studiach nie mam, ale wiem, że są osoby ( np. młodszy rocznik) od ktorych mozna się usłyszać na korytarzu " nie mogłam zrozumieć wykładu... facet mówił zbyt trudnym angielskim"

Pozdrawiam!
matura nawet na poziomie rozszerzonym jest ogólnie łatwiejsza niż dawne egzaminy wstepne. Stąd dużą liczbę punktów uzyskują osoby, które zdałyby dawny egzamin, a także ci, którym dawniej zabrakłoby trochę punktów. To że osoby z tej pierwszej kategorii nie uzyskują maksymalnej liczby punktów na maturze, wynika z tego, że 'zawsze coś się może zdarzyć' - tzn. ktoś akurat zapomni tego czy innego słowka albo czegoś nie dosłyszy w listeningu i w ten sposób straci kilka punktów. Osoba nieco gorsza może akurat mieć "swój dzień' i zdobyć tyle samo punktów, natomiast pisząc egzamin wstepny starego typu uzyskałaby wyraxnie mniej punktów od osoby lepszej. Tak mi się wydaje.
Oczywiście, że się obniżył, zawsze się obniża. Czy słyszeliście kiedykolwiek o przypadku podwyższenia się poziomu u nowych studentów dowolnego kierunku? Sama zauważyłaś zresztą, że dotyczy to młodszego rocznika. Ten młodszy rocznik za kilka lat będzie mieć podobne spostrzeżenia. ;-)
To prawda. Potwierdzają to też sami wykładowcy. Ciągle dziwią się, że nie znamy jakiegoś słowa albo nie umiemy czegoś dobrze wypowiadać.

«