Referencje i przewidywane wyniki

Temat przeniesiony do archwium.
Z tego co wiem to predicted grades mają być zawarte w referencjach od nauczyciela. Czy mają się one odnosić do wszystkich zdawanych przedmiotów na maturze? Jak miałoby to wyglądać? Przewiduję że XY zda maturę z matematyki na ?%, z polskiego na ?% itd. ?
Dzięki z góry
Cytat: fifarafa
Z tego co wiem to predicted grades mają być zawarte w referencjach od nauczyciela. Czy mają się one odnosić do wszystkich zdawanych przedmiotów na maturze? Jak miałoby to wyglądać? Przewiduję że XY zda maturę z matematyki na ?%, z polskiego na ?% itd. ?
Dzięki z góry
Czy mógłby ktoś wrzucić swoje referencje albo przybliżyć mi jak mają one wyglądać? Czy trzeba się odnieść do wszystkich przedmiotów maturalnych i rozgraniczać przewidywane wyniki nawet na egzaminy ustne i pisemne? Znalazłem przykładowe referencje, ale dla Anglików więc oczywistym jest, że różnią się od tych dla Polaków.

@Babe ?
edytowany przez fifarafa: 11 lis 2013
W referencjach powinny być informacje o przewidywanych wynikach z przedmiotów na poziomie rozszerzonym. Chodzi o to, zeby uniwersytety miały obiektywny obraz możliwości uzyskania przewidywanych wyników. Twoje wyniki powinny się zgadzać z tym, co napisze nauczyciel. Uniwerki też mają trudne zadanie, bo sa karani jeśli przyjmą za mało lub za dużo studentów. Dając warunek, muszą założyć, ze go spełnisz. Oczywiście mają wliczone, ze x % nie uzyska zapowoiadanego wyniku (stres, brak szczęścia, choroba ...)
http://www.ucas.com/how-it-all-works/advisers-and-referees/referees/undergraduate
Referencje są w zasadzie takie same, tylko wyniki zamieniasz z A, B ... na polskie %. Pamiętaj, ze nie mozna kopiować. Sprwdzają, czy się nie powtarzają.
Wklejam przykładowe referencje. Może ktoś potwierdzić czy mogą one wyglądać taki sposób?

Cytat:
Billy is a confident, out-going student - keen to take part in a wide range of school activities, both academic and extra-curricular. He is a motivated, ambitious candidate, impatient with inactivity - making consistent contributions, in numerous ways, to the experiences of other students within the school. Billy shows commitment to a wide range of extra-curricular activities, but still impresses staff with his ability to maintain high levels of work within his academic studies. He is particularly effective in his self-organisation and in the initiative he brings to independent study.
In General Studies lessons, he is valued as a positive and perceptive student, genuinely enthused by the concepts and details of the subject. He participates well in lessons, and articulates his own responses to issues in a thoughtful and clear manner. He is predicted a grade C at A2 in the summer examinations.
Staff within the History faculty view Billy as hard-working and well-motivated. He is knowledgeable, insightful, and particularly noted for his fine discussion skills. Although his written work can be variable, it always shows a firm grasp on the topics and the fruits of his inquisitive responses to ideas. His inter-personal skills within the group are especially remarked upon. He is confidently predicted grade C at A2.
Billy has hugely impressed staff within the Art Department . He applies himself in a way that is both creative and assiduously hard-working. He is highly ambitious for his own success - indeed, his ambition has proved an extremely effective self-motivator. He has shown success in a wide range of media, and shown particular strengths in his careful preparatory work. He is willing to experiment and has developed a personal style which he presents effectively. He could achieve a grade A in this subject.
In Mathematics, Billy showed an admirable level of determination. His genuine enjoyment of the subject helped him maintain a tremendous degree of effort - and his low grade was both unfortunate and unexpected. Despite setbacks, his approach was always both diligent and motivated - and success is expected in the retakes he has organised.
Billy has shown a mature ability to engage in team work, particularly for the benefit of others. He is an active member of the school's student counsellor support system, helping younger students to deal with issues relating to their time in school, and has been a member of the school's Student Council liaising with staff and governors. Outside of school, he participates in a range of youth projects and outdoor activity schemes, displaying his commitment and confident inter-personal skills. There is no doubt that Billy would make the most of not only the academic aspects of Higher Education, but the opportunity to become a valued part of a new community.

Powszechną praktyką jest odnoszenie się do zdawanych przedmiotów w osobnych akapitach?
edytowany przez fifarafa: 12 lis 2013
Dobrze, ale troszeczke jak na mnie, to jest za dlugie. Trzeba moze cos odciac, albo sie nie powtarzac.


Temat przeniesiony do archwium.

« 

Programy do nauki języków