II etap olimpiady języka angielskiego

Temat przeniesiony do archwium.
31-48 z 48
| następna
A powiedz mi jeszcze, MKocie zaprawiony w bojach na OJA;), jak bardzo męczą z historii i czy wystarczy tak ogólnie znać informacje na temat np. Tudorów albo prezydentów (nie pytają o jakieś szczegóły albo można o czymś tam zapomnieć? ;P), ale za to nawijać dużo i mądrze ;> o lekturach i okolicznościach ich powstania albo o interpretacji.
Trudno powiedzieć, wszystko zależy od pytań i komisji. W ubiegłym roku np. na okręgowym wcale nie odpowiadałem z historii, sama bieżąca polityka (spytali tylko o nazwiska dwóch zamordowanych amerykańskich prezydentów - betka :)), chociaż brat musiał się produkować nt. "the moving frontier" i wojen z Indianami. Na finale poprosili mnie, bym wybrał trzy ulubione okresy z historii UK i porównał dwa z nich pod dowolnym kątem (tu akurat zjechałem na brytyjską filozofię, hehe, bo na tym się znam :)). Na pewno warto znać najważniejszych królów i ich wyczyny, wiedzieć, kto z kim toczył wojny, jak układały się dynastie, jak wyglądało życie kulturalno-intelektualne epoki etc. Nic oczywiście nie zastąpi "ogólnohistorycznej erudycji", czyli sprawnego wodolejstwa :) Zresztą i tak mnóstwo zależy od szczęścia - jak trafisz na dobry temat, to pójdzie Ci z górki, jak nie, to cóż - trzeba kombinować.
Aha - może ktoś podrzucić jakiś dobry link do tematu "Role of UK in Europe"?
>>>Musi być min. 6 z listy, nie wolno robić wolnej
>>> amerykanki i przynosić własnych propozycji.
>>
>>Hmm, skąd masz takie informacje?
>
>"Nie wolno" w tym sensie, że musisz mieć min. 6 pozycji z listy -
>oczywiście oprócz tego możesz sobie przygotować co zechcesz, i jeśli
>będziesz mieć okazję, to mówić o dowolnych książkach.

Dobrze, ale powtórzę -- skąd masz takie informacje? Nie słyszałem o tym, by którakolwiek komisja z żelazną konsekwencją egzekwowała ten wymóg. Poza tym swego czasu w Poznaniu usłyszałem bezpośrednio, że wcale nie oczekiwano, by moje 6 lektur było wyłącznie z oficjalnej listy. Ale jeżeli masz odpowiednio mocne źródła, to powiedz -- w końcu wcale nie muszę mieć racji.


>Tak czy inaczej lepiej się ubezpieczyć.

To prawda, jednak teraz może już na to nie starczyć czasu. A czytanie Wielkiej Literatury Pięknej na odwach (bo np. nie dałem rady znaleźć takich 6 książek z listy, które by mnie zainteresowały, a deadline blisko), mija się chyba z celem. Lepiej jest mówić o utworach, o których naprawdę chce się coś powiedzieć. Poza tym niektóre teksty z listy mogą być zwyczajnie zbyt trudne.


Pozdrawiam serdecznie
Scobin
Stąd np., że na finale podetknęli mi listę książek pod nos i powiedzieli: "Proszę wskazać na liście książki, które pan czytał". Powtarzam, że nie u każdego tak robią - na tymże samym finale brat opowiadał, o czym chciał. I jakie znowu "mocne źródła"...
A co do lektur, to proponuję "Moby Dicka" w oryginale :).
>Stąd np., że na finale podetknęli mi listę książek pod nos i
>powiedzieli: "Proszę wskazać na liście książki, które pan czytał".

OK. Myślę, że jest to wystarczająco "mocne źródło" (mocne = wiarygodne) i że mogłeś to powiedzieć na samym początku. Spytam tylko dla ścisłości -- czy dali Ci wtedy wyraźnie do zrozumienia, że musisz wskazać na tej liście dokładnie 6 książek?


Z pozdrowieniami
Scobin
A tego to już nie pamiętam.
A ja mam takie troszkę pytanie z innej beczki, mianowicie jakie jest podejście komisji do uczestników? Są mili czy może nogi się uginają jak się ich zobaczy? Oczywiście nie uogólniam, ale poprostu chcę wiedzieć jakie są Wasze doświadczenia ;) I kto w ogole zasiada w komisji? Jezeli np. jest to Uniwersytet w Warszawie to czy wykładowcy z tego uniwerku?
W Ostrołęce (okręg mazowiecko-podlaski bez W-wy) komisja jest zupełnie w porządku.
W Poznaniu nie narzekałem.


Pozdrowienia
S.
Czyli problem pozostaje nierozstrzygnięty.

Ah well. :-)


Pozdrawiam i powodzenia!
Scobin
dołączam się do prośby.
jeśli ktos byłby tak wspaniałomyślny, by mi pomóc ;]
mój e-mail to [email]
i jeszcze jedno.
czy któs w końcu mógłby mi jasno wytłumaczyć jak krok po kroku przebiega II etap olimpiady?
tzn. jak juz zauważyłam: pierwsza pisemna część i druga ustna.
i jeśli ktoś byłby w stanie podać mi listę tych książek do przeczytania, bo moja nauczycielka nie miała nawet pojęcia o czymś takim jak olimpiada. ;/
ad sysia

Poczytaj wytyczne OJA, które są tutaj: http://ifa.amu.edu.pl/fa/files/wytyczne_XXXII_OJA.pdf

Jak chcesz, to prześlę Ci też książkę H. Krzyżanowskiego, gdzie są testy z II i III etapu OJA. Napisz na mejla onamor [at] interia pl (trzeba powstawiać kropki ;)

Pozdrawiam
O.
Czy do szkół, których uczniowie mieli >30 pkt przyszły już informacje o ich zakwalifikowaniu do II etapu?
Hej Onamor! Mógłbyś mi przesłać na maila tą książkę? Mój adres to [email] i jeszcze jedno: twój adres jest na pewno dobry? Pozdrawiam, Anka;):D:D:D
mowicie o etapie rejonowym konkursu z angielskiego dla GIMNAZJUM ??
Temat przeniesiony do archwium.
31-48 z 48
| następna

« 

Pomoc językowa

 »

FCE - sesja zimowa 2004