ProszÄ™ o sprawdzenie mojego opowiadania o nastolatku

Temat przeniesiony do archwium.
Cześć ;) mam na jutro oddać moje opowiadanie, w którym opiszę jak to pewien nastolatek uratował życie kolegów. Możecie je sprawdzić, czy nie pomieszałam czasów lub nie ma jakiś fatalnych błędów?
Z góry bardzo dziękuję, to dla mnie bardzo ważne..

This happened at the beginning of June. Vacation was close and the weather was beautiful. Director of the primary school announced, that in next week will be organized a school trip. to the mountains. All the pupils were very excited and could not wait. Especially happy was Janek, 13-year-old boy. He had never been in the mountains before.
In the day of the departure all the pupils gathered at the school. The were waiting for the bus. The rode almost all day. Janek was sleepy so he slept most of the way. Hotel where they were stayinf was big and nice. Janek with his three friends (Mateusz, Antek and Franek) took a room numer 114. They were tired so they went to sleep.
The next day was planned a trip to the forest. All the pupils left the hotel at 9 A.M. Leader of this trip was Mr. SMith. He warned that in the forest can be bears, Bears are dangerous so pupils cant not spilt up. Pupils walked a forest path, enjoyed the views and did a lot of pictures. Antek complained that he was hungry. Mateusz came up with he idea to disconnect from the group and serach some raspberries or blueberries in the middle of the forest. Janek did not agree this idea but he noted that during the halt friends are disappeared. Janek could not told Mr Smith about this situation. Friends would get punishment. Janek went unnoticed alone into the forest to look for friends. He finally found them. Friends in hands had a poisonous berries.
-No! These berries are poisonous. You can't eat them!-said Janek.
The boys were in shock. They threw berries on the ground.
-Any of you ate them?-asked Janek
-No..but it was so close!-said Mateusz.
-You saved our lives!-shouted Antek.
Janek smiled. The boys came back to the group and the rest of the trip were polite.

TÅ‚umaczenie.
To wydarzyło się na początku czerwca. Wakacje były blisko,była piękna pogoda. Dyrektor szkoły podstawowej ogłosił, że w następnym tygodniu będzie organizowana szkolna wycieczka wgóry. Wszyscy uczniowie byli bardzo podekscytowani i nie mogli się doczekać. Szczególnie szczęśliwy był Janek, 13 letni chłopiec. On nigdy nie był w górach. W dniu wyjazdu wszyscy uczniowie zebrali się pod szkołą. Czekali na autobus. Jechali prawie cały dzień. Janek był śpiący więć przespał większość drogi. Hotel w którym się zatrzymali był duży i ładny.Janek ze swoimi trzema przyjaciółmi (Mateusz,Antek i Franek) zajęli pokój numer 114. Byli zmęczeni więc poszli spać. Następnego dnia była planowana wycieczka do lasu. Wszyscy uczniowie opuścili hotel o 9 rano. Przewodnikiem tej wycieczki był pan Smith.Ostrzegł że w lasach moga być niedźwiedzie. Niedźwiedzi są niebezpieczne więc uczniowie nie mogą się rozdzielać Uczniowie szli leśnią ścieżką podziwiając widoki i robiąc dużo zdjęć. Antek narzekał że jest głodny. Mateusz wpadł na pomysł by odłączyć się od grupy i poszukać malin lub jagód w środku lau. Janek nie zgodził się na ten pomysł, ale zauwazył że podczas postoju przyjaciele zniknęli. Janek nie mógł powiedzieć Panu Smithowi o tym. Przyjaciele dostaliby kare. Niezauważony Janek poszedł sam do lasu szukać przyjaciół. Wreszcie ich znalazł. Przyjaciele w dłoniach mieli trujące jagody.
-Nie! Te jagody są trujące. Nie możecie ich zjeść-powiedział Janek.
Chłopcy byli w szoku. Rzucili jagody na ziemię.
-Czy ktoś je zjadł?-zapytał Janek
-Nie.. ale było tak blisko-powiedział Mateusz
-Uratowałeś nasze życia!-krzyknął ANtek. Janek się uśmiechnął. Chłopcy wrócili do grupy i przez resztę wycieczki byli grzeczni.
This (dalabym tutaj 'story' albo 'event') happened at the beginning of June. (przedimek) vacation was close and the weather was beautiful. (przedimek) Director of the primary school announced, that 'in' (w zlym miejscu) next week 'will be organized a school trip' (zla kol slow ...a school trip...) to the mountains.
All the pupils were very excited and could not wait (dalabym 'but tutaj i polaczyla te 2 zdania) especially happy was Janek, (brak przedimka) 13-year-old boy.
'In' (zle slowo, tutaj ON) the day of the departure all the pupils gathered at the school. 'The' (zle slowo) were waiting for the bus. 'The' (popraw) rode almost all day.
(przedimek) hotel where they were 'stayinf' (ortog) was 'big and nice' (zla kol slow, mowimy 'nice and big). Janek with his three friends (Mateusz, Antek and Franek) took 'a' (niepotr) room numer 114.
The next day 'was planned' (na koncu zdania) a trip to the forest.
(przedimek) leader of this trip was Mr. SMith. He warned (ale kogo? musisz napisac) that in the forest THERE can be bears. (daj tutaj AS) bears are dangerous so pupils 'cant' (to jest zle slowo, tutaj SHOULD) not 'spilt' (ortog) up. (przedimek) pupils walked ON a forest path, enjoyed the views and 'did' (nie, to jest zle, 'you take pictures', nie 'you do pictures') a lot of pictures.
Mateusz came up with 'he' (popraw) idea to 'disconnect' (mozna tez 'leave') from the group and 'serach' (ortog) FOR some raspberries or blueberries in the middle of the forest. Janek did not agree TO this idea (przecinek przed 'but') but he noted that during 'the' (zly przedimek) 'halt' (nie, to jest zle, tutaj 'stop') (tutaj dodaj 'jego') friends 'are' (zly czas - tu musi byc przeszly) disappeared. Janek could not 'told' (zly czas - tutaj teraz.) Mr Smith about this situation. (dodaj 'jego') friends would get 'punishment' (napisz 'punished'). Janek went unnoticed alone into the forest to look for (dodaj 'jego') friends.
(dodaj 'jego') friends 'in hands' (na koncu zdania ale dodaj 'w ich') had 'a' (niepotr) poisonous berries.
The boys were in (cos brak) shock. They threw (przedimek) berries on the ground.
-(mozna dodac 'have' na poczatku) any of you ate them?-asked Janek
The boys came back to the group and (dodaj tutaj FOR) the rest of the trip (dodaj 'oni') were polite.
...zauwaz, ze jak w jezyku polskim mowimy.....for the rest of the trip 'byli' i wtedy wiemy, ze to chodzi o tych chlopcow, ale w ang. musimy to dodac, bo samo 'were' nie daje mi znac o kogo chodzi.

« 

Pomoc językowa

»

Pomoc językowa