zadanie to be going to/ present continous

Temat przeniesiony do archwium.
Witam!
Sprawia mi problem rozróżnianie tych dwóch czasów...są dla mnie bardzo podobne. Możecie dać mi jakąś wskazówkę na co zwracać uwagę, taką zasadniczą różnice kiedy tego a kiedy tego czasu sie używa?

Oto zadanie:
i tutaj trzeba wpisać odpowiednią formę tego w nawiasie w czasie present continuouns lub formule to be going to

1.He.....at three o`clock this afternoon. (arrive)
2.I...her all mz problems when I see her.(tell)
3.I.... how to type one day. (learn)
4.We.....back to Spain tommorrow morning.(fly)
5. .......the phone? (you/answer)
6.They....us outside the cinema. (meet)
7.I...lunch with Sue today. (have)
8.We ......Thailand one day. (visit)

1. 1. is going to arrive
2. am going to tell
3. am going to learn
4. we are flying back
5. Are you going to
6. are going to meet
7. am having
8. are going to visit
edytowany przez MajorKoening: 08 cze 2014
1 nie, czynność zaplanowana
2 ok
3 ok
4ok
5ok
6 humm, wg mnie ok
7ok
8ok
Ja bym zmienił 6;)
no własnie, to jest takie dopasowywanie "co jest lepsze"
Lipne są takie zadania bo np odnośnie tego 6pkt to nie wiemy czy oni się juz wcześniej umówili i spotkają się koło kina (present continous), czy po prostu maja taki zamiar(going to).... tego sie nigdy chyba nie dowiemy
Ta samo nie wiemy np. w 1;) skad wiadomo że zaplanowane?;)
edytowany przez fui_eu: 08 cze 2014
1 obie formy - moze chodzic o to, z eprawdopodobnie zdazy na trzecia, a moze o ustalony plan
6 obie formy, wlasciwie bez wiekszej roznicy w znaczeniu

Cwiczenie faktycznie wyglada na niedopracowane - kontekst czasem nie precyzuje w jasny sposob, ktorej konstrukcji nalezy uzyc.
przyznam się, że to zadanie ma być jutro na sprawdzianie, dorwałem od kolegi. No nic trza będzie sie kłócić z nauczycielem jak mi punkta bedzie brakować do wyższej oceny.
Temat przeniesiony do archwium.