Present Simple/Continuous, przedimki

Temat przeniesiony do archwium.
Witam, proszę o sprawdzenie poniższych zadań:
Zadanie 1. Zastąp zaznaczone wyrazy ich przeciwieństwami, tak aby pasowały do treści zdań.
1 It was rather realistic of you to try and revise everything a night before exam. unrealistic
2 Cynthia is such an aggressive, loving daughter. gentle
3 Artur is very lazy - he always has his homework done on time. hard-working
4 It was very mean of you to give so much money to charity. generous
5 Amy is rather shy - she is always sure she'll succeed. confident

Zadanie 2. Zakreśl odpowiedni przedimek : a/an, the lub -.
1. A/An/The/-- Warsaw is the capital city of Poland.
2. Look at a/an/the/-- Moon! It's so beautiful!
3. She has a/an/the/-- brand new computer.
4. A/An/The/-- banks are open from 9 a.m. in Poland.
5. Children should eat five meals a/an/the/-- day.
6. A/An/The/-- Amazon is the longest river in the world.
7. Charlie is a/an/the/-- new maths teacher at our school.
8. Cindy is a / an / the / - successful businesswoman.
9. I like spending my holiday in a / an / the / - Tatra mountains
10. A / An / The / - Sun is the closest star to our planet.
11. A / An / The / - Berlin is the capital city of Germany .
12. You're driving too fast- 150 kilometres a / an / the / - hour!
13. A / An / The / -- penguins cannot fly but they can swim very well
14. Could you lend me a / an / the / - pen, please?

Zadanie 3. Uzupełnij zdania wpisując odpowiednią formę czasowników w nawiasie. Zastosuj present sIMPLE lub present continuous.
1.Water freezes (freeze) at 0 degrees Celsius.
2.Look! That dog is trying (try) to run away from his master!
3.She isn't walking ( not walk) to work these days.
4.My brother works (work) for a big company.
5. It's almost Spring ! It is getting (get) warmer and warmer
6. My train leaves (leave) at 3.30 p.m.
7 Bob doesn't think (not think) it's a good idea.
8.They usually go (go) shopping at the weekend
9.Barbara doesn't believe (not believe) in ghosts .
10. My parents live (live) in London
11. Lessons at our school start (start) at 8 a.m.
12. It's almost Spring! The days are getting (get) longer and longer.
13. She always tidies (tidy) her house on saturdays.
14 I 'm not reading (not read ) anything interesting at the moment
15. Water boils (boil) at 00 degrees Celsius
16.Look! The baby is trying (try) to get out the cot!
3.3 do poprawy

reszta wyglada dobrze
(pogrubienie -- nie rzuca sie w oczy, ale rozumiem, ze jezeli nic innego nie jest pogrubione, to chodzi o zero article)
Ok, dzięki :)
Cytat: mg
(pogrubienie -- nie rzuca sie w oczy, ale rozumiem, ze jezeli nic innego nie jest pogrubione, to chodzi o zero article)

Tak (faktycznie słabo widać to pogrubienie :P)
1.2
jeżeli ma być 'an gentle', to nie pasuje
...get out OF the cot
W 2 jeden błąd.
edytowany przez Aaric: 25 lis 2018
Kurczę, nawet nie zwróciłem uwagi na ten przedimek. Więc jaki może być inny przymiotnik, który jest przeciwieństwem 'aggressive' i rozpoczyna się od samogłoski, bo nic nie przychodzi mi?
Cytat: Aaric
...get out OF the cot

Masz rację, zgubiłem 'of' przy przepisywaniu :P
tak, w 2 jeszcze jeden blad typu a/an
Ja bym wybrał inny przedimek w jeszcze innym zdaniu w 2.
mysle, ze w jednym zdaniu potocznie uzyloby sie przedimka, ale nie powiem na bank.
O które zdanie chodzi?
Najpierw znajdz ten blad a/an
pamietaj, nie bedziemy czekac godzine.
mysle, ze w jednym zdaniu potocznie uzyloby sie przedimka, ale nie powiem na bank. chyba nie myślimy o tym samym zdaniu.
Najpierw znajdz ten blad a/an
pamietaj, nie bedziemy czekac godzine.
good one ;))
w zadaniu 2, ja widze 2 albo nawet 3 bledy.
W zdaniu 12 powinno być "an hour". Jeszcze jakieś zdanie jest źle?
zdanie 7...a/the new maths teacher
no wlasnie: a/the, a wiec niekoniecznie zle
....albo nawet 3 bledy A gdzie trzeci? ;))
zd 4. The banks are open/Banks are open
tez sie nad tym zastanawialem, ale tu chodzi jednak o wszystkie banki w calym kraju, a nie o banki w konkretnej miejscowosci
no to wtedy bylo o.k.
Czyli poprawne jest zarówno zdanie "a new maths teacher" i "the new maths teacher"?
the new maths teacher - jezeli rozmowca wie, o ktorego chodzi, albo gdy jest tylko jeden
a new maths teacher - jakiś nowy nauczyciel matematyki
tak, bo to zdanie jest podane bez szerszego kontekstu.
Ok, dzięki za pomoc :)
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa - Sprawdzenie

 »

Pomoc językowa - tłumaczenia