tekst

Temat przeniesiony do archwium.
Prosze o sprawdzenie i dodanie tego czego nie dalam rade przetlumaczyc.
Here are Anthea's top ten tips for keeping an ideal home. Follow them and you too can become a perfect housewife or househusband...
1. You can’t run a home that’s a mess, so first of all you have to de-clutter it. If it’s not beautiful, useful or seriously sentimental, it goes. Charity shop or bin - you decide!
2. There's no getting away from it: you have to clean. People who say "oh, my house is a bit of a mess, but I’m really clean" are talking rubbish because you can’t have a tidy house if it’s not clean.
3. Make the house into a home. Consider your house from an aesthetic point of view. Rearranging furniture, adding some candles, or making even small tweaks can really make the difference.
4. Run a home like you would a small business and treat it with the same seriousness. If you’re job-juggling, then it’s obviously more difficult than if you're a full-time housewife/husband. If you are a housewife, take pride in that.
5. Storage is important. Whether it’s cushions you only use outside in the summer, or blankets that only come out in the winter, you’ve always got to think of where to store them. Try vacuum-packing to save space. Wicker baskets are marvellous for putting things in. If everybody knows where everything is kept you can avoid wasting time looking for things.
6. Think about how you run your home. Could it be done more efficiently? In the series, one househusband keeps all his shoe-cleaning things in a lounge drawer but, of course, he cleans his shoes in the kitchen. Be practical.
7. It’s also about team work. When children get to a certain age they can help by putting dirty washing in the right place and making their own beds. The first rule of management is delegation. Don’t try and do everything yourself because you can’t.
8. Don't use too many household cleaning products which are harmful to the environment. Try cleaning with vinegar, or just use one damp cloth swilled in cold water and one dry cloth. For cleaning windows and mirrors, you can’t beat scrunched-up newspaper, dampened down with some white vinegar and water.
9. Avoid wastage. If you’re cutting up a lemon, put the left-over half into the dishwasher. It adds a little ting and sparkle in your wash.
10. Domestic paperwork (bills, guarantees, insurance) is very important, so don't avoid it! A proper family diary with everyone’s events and parties in it really helps organise the household.


1. Nie możesz biegać po domu to tworzy nieład. Po pierwsze musisz uprzątnąć chaos. Wszystko co nie jest piękne, przydatne, na serio sentymentalne wychodzi… Akcja charytatywna, sklep lub kosz-ty decydujesz!
2.
3. Rozważaj swój dom z estetycznego punktu widzenia. Przebudowanie mebla, dodanie świec może przynieść różnice.
4. Prowadź dom jak mały interes i traktuj go z tą sama powagą. Jeśli w między czasie pracujesz to jest to mniej widoczne niż gdy jesteś pełnoetatową panią lub panem domu. Jeśli jesteś panią (lub panem) domu ponosisz za to dumę.
5. Przechowywanie jest ważne. Czasem są poduszki, które używasz tylko latem lub koc który używasz tylko zimą, ale zawsze musisz je mieć gdzieś zmagazynowane. Spróbuj opakowań próżniowych. Wiklinowe koszyki są cudowne to przechowania tego. Jeśli wszyscy wiedzą, gdzie co jest pochowane nie musisz tracić czasu, aby to znaleźć.
6. Przejdź po domu i pomyśl: mógłbyś to zrobić lepiej? Twój mąż mógłby czyścić buty w garderobie, ale on czyście je w kuchni. Jest praktyczny.
7. To także praca zbiorowa. Dzieci od pewnego wieku mogą przynieść naczynia do kuchni czy pościelić łóżka. Pierwszą rzeczą jest wyznaczenie pracy, nie próbuj robić wszystkiego sama/sam bo nie dasz rady!
8. Nie używaj zbyt wiele produktów czyszczących, zanieczyszczają środowisko. Spróbuj czyścić octem albo po prostu …………………. Do czyszczenia okien i luster możesz użyć gazety zwilżonej wodą i octem.
9. Unikaj marnotrawstwa. Jeżeli pozostanie Ci połówka cytryny włóż ja do zmywarki. To doda połysku naczyniu.
10. Wewnętrzna praca papierkowa (karty gwarancyjne, weksle, rachunki) są ważne, nie unikaj ich. Stwórz domowy pamiętnik z wszelkimi wydarzeniami i papierkami. To pomaga organizować dom.
zapomnij na chwile o anagielskim. Przeczytaj swoje polskie tłumaczenie i sama powiedz czy jest poprawne (polski przeciez znasz).

pierwsz, co się rzuca w oczy

run a home to nie biegac po domu, a dom prowadzic
własnie wyczytalam, ze jestes w/po 2 kl gimnazjum. fajnie, ze probujesz to sama tlumaczyc

chetnie pomoge, bo jest troche błędów i, przede wszystkim, nieporadne polskie zdania, ale to strasznie dużo pisania :() a teraz nie mam tyle czasu :(
wiem, wiem.... ale gdybym te zdania nieco przerobila, aby brzmialy "po polsku" to nie bedzie zle??