Anki - kilka pytań początkującego

Temat przeniesiony do archwium.
Witam!

Szukając programu wspomagającego naukę języka, dla środowiska Linux, znalazłem aplikację Anki i najbardziej obszerny opis w języku polskim na tutejszym Forum.

Przejrzałem dwa obszerne wątki lecz nie rozwiały one moich pytań i wątpliwości.

Dlatego ośmielam się zadać je tu.
Jestem początkującym w nauce języka angielskiego. W tym miesiącu zacząłem, dlatego nawet korzystając z automatycznej translacji na stronie domowej programu niewiele się dowiedziałem.

Pytania:
1. czy są gotowe bazy dla początkujących i które to ewentualnie?
2. jak najlepiej dodawać własne słówka (zwroty) wraz z prawidłową wymową?
3. jak przyspieszyć wprowadzanie słówek aby nie czynić to mozolnie i pojedynczo?

Chętnie wysłucham dodatkowych przydatnych rad i sugestii, wdzięczny będę za linki najlepiej z wiadomego powodu w języku polskim.
Z uwagi na to że moim systemem operacyjnym jest Linux a dokładnie Linux Mint korzystam tylko i wyłącznie z oprogramowania o wolnym kodzie takiego jak Anki (spolszczona wersja jest w repozytoriach).

Pozdrowienia
Ad1 Jakieś bazy są, ale niestety bez dźwięku. Przykładem może być baza "Polish-English"
Ad2 Jak dodawać...To zależy co masz na myśli. Ja robię tak, że pytanie po polsku lub definicja angielska (zależy od trudności słówka) a odpowiedź to słówko + przykład zdania + nagranie mp3 ze zdaniem lub samo słówko. Program automatycznie tworzy mi Pytanie - Odpowiedź
Ad3 Jest plugin, który może np przenieść automatycznie z filmu dźwięk i z polskich+angielskich napisów wszystkie zwroty, ale to jest troszkę niedokładne. Najlepiej wprowadzać wszystko ręcznie i po 1 słowie.