matura z angielskiego odpowiedzi

Temat przeniesiony do archwium.
61-90 z 144
a co do absurdu to myślaam że egzaminatorom nie brakuje samokrytyki i dadzą coś groteskowego na maturze z polaka, swoją drogą czy nie uważacie że to chore męczyc NASZ POSZKODOWANY EKSPERYMENTALNY ROCZNIK jakimiś Kordianami czy, Boże, POTOPAMI??!!!! Któremu uczniowi jest bliski taki utwór- ta matura miala być dla nas , a nie przeciwko nam- skutek....odwrotny
Ja sadze ze to co oni dali to jest bezczelnosc z ich strony, jesli chodzi o potop to temat owszem latwy, ale co to znaczy -> znaczenie tych fragmentow dla utworu? czyli mam znac lekture prkatycznie na pamiec, wiedziec w ktorym momencie pojawia sie ten fragment tak? jesli bylby to fragment wazny to rozumiem ale np. tego z ta krolowa to wogoel nie kojarze z potopu...a przeczytalam ksiazke w przeciwienskie do 3/4 maturzystow:) poza tym popot to chyba najgrubsza lektura z calego spisu i wieksozsc jej nie przeczytala...a co do kordiana i nie-boskiej to brak mi slow ..
ale wracajac do ang - co daliscie z tym USING przy dzieciach - have been czy had been? ja dalam had been bo bylo ze uzywali przez 3 lata a nastepne zdanie bylo : now ....cos tam ze sa zmuszeni czyli z kontaktusu wynikalo ze uzywali ale skonczyli uzywac czyly had nie nie wiem naprawde juz sie zamotalam w tym
a tak w ogole to podobno had been using:) suuuuuuper:)
co do anglika to..hm ja też tam dalam B i choc nie jestem alfą i omegą( FCE zdalam na A:)) TO NA 100% ma to być przecież "only"- byo slowem-kluczem- podchwytliwym, tak naprawde nie powstaly "only"-tylko klasy z dziewczynami, ale klasy (ale podkreslam, ze byy tez inne koedukacyjne) tylko klasy z dziewczynami-only (czyli w TYCH KONKRETNYCH) nie bylochopcow, ale only dziewczyny, mam nadzieje ze jasno to powiedzaam,
a jak inne zadanka, bo ja mam have been using, to,on(time),
dobrze mowi! :) a z tym ze It turned out that, .......the children were using the back gate, it is ...-> nie pamietam dokladnie ale przed tym the children co trzeba bylo dac? bo ja myslam nad tym przez ostatnie 15 min i nie wymyslilam
ja mam np: overused by the families for 3 years:> czy jakos tak:P
ja tez nie wymyslilam ;]
No ale FOR wskazuje na to ze powinno sie zastosowac czas present perfect continuous...wiec raczej Have been using:) Mam nadzieje ze tak bo ja tak napisałam:)
Z jednej strony oni chcieli cos zmienic -. ale nie zminic tego zeby dziewczyny byly lepsze do chlopakow;] a znow nie pisze ze poslzi do single sex classes- ja bym zadnej nei zaznaczylaa ale jedenk musialam i zaznaczylam b przez to wlasnie All
Pisze,co pamietam z 3 arkusza :

living,have been using,whose,to confirm,when,drive,they must

A w 2 arkuszu pamietam tylko tyle :

they,little,hadn't reached,any,how,take off,nie moge sobie wiecej przypomniec.

Piszcie co macie !!
ja dałam zamiast hadn't didn't...a poza tym tak samo...
a jesli chodzi o drive to niektórzy twierdza, że małe dziecko nie moze drive:P
jak już to może być zawiezione.. co wy na to
http://serwisy.gazeta.pl/edukacja/1,51805,2693368.html >> odpowiedzi przygotowane przez redaktorow gazeta.pl ... na razie tylko podstawowy poziom.. jutro na cke.edu.pl ukaze sie poziom rozszerzony to bedzie mozna z anglistami dyskutowac ;) ehh chyba nie poszlo tak zle ;P
oczywiscie ze male dzieci nie moga drive...ja mam be droven...czyli must be droven....tam bylo w drugim arkuszu they prawda? a u mnie 3/4 szkoly twierdzilo ze he...kto mial racje?
i jeszcze dodam ze generalnie sie zgadzam z tym co pisza tam.. poza tym ze 5.1 = B a nie D...
no jasne ze 'they', odnosi sie to do oczu, 'he' nie pasuje kompletnie bo w polaczeniu z kolejnym slowem wyszloby niegramatycznie... 100% they!
i jeszcze Wam przekaze info co do kluczy.. tych OFICJALNYCH... :>

cytuje: "Klucze odpowiedzi i schematy punktowania będą zamieszczane tydzień po egzaminie z danego przedmiotu."

dotyczy wszystkich przedmiotów... cke.edu.pl polecam ;)

a o rozszerzonym to moze jutro podyskutujemy bo podadza arkusze :> wtedy Wam powiem co tam nabazgrolilam bo teraz nie pamietam :P

ej a jaki temat wybraliscie na wypracowanie w III arkuszu? ja wzielam recenzje ;) ah co sie nazmyslalo :P
heh....ja wzielam opis postaci :):)
bedzie 'they' bo jakby mialo byc 'he' to musialby tam byc czasownik z koncowka 's' a takowego nie bylo :P
wiem, ze juz za pozno ale - czy to mialo byc 'be driven' a nie 'be droven'
Ja też opis.
Ja wzielam rozprawke,zdenerwowalam sie,ze nie bylo story :((((((
Co do drive to rzeczywiscie palnelam niesamowita glupote,przeciez dziecko nie moze drive,a tak myslalam,ze za proste to bylo.Ale zmoczyla! :( Ale zonk
:(((((((((((( I tak jak dla mnie najgorsze byly listeningi ,na obu poziomach......Ach...Pozyjemy,zobaczymy,doczekamy sie wynikow i wtedy sie okaze ,na ktora uczelnie w ogole jest skladac paiery....
jasne ze 'be driven' .. przeciez drive - drove - driven.. bynajmniej tak mnie uczyli :P a strona bierna bo dziecko nie moze samo drive.. :>
heh noto ja mam podobnie ... chyba tylko w 4 czy 5 miejscach sie ruznimy :D

Podstawowy :
1 b c b a b
2 F T F T T F T F T
3 d b d a b c c a
4 f t t f f f f
5 b b d a b

Rozszeżony I:
1 F T F T F T F F T
2 b a c d b a
3 f e a d b
4 a b c b
5 b a d a d b

Rozszeżony II (cos wiecej :D):
living
to
when
they
be driven
used
wich (chyba zle napisalem :P bo to znaczy wiedzma :P)
will try
each
on

heh w podstawowym 1 zad. chyba o jedną odpowiedz masz za duzo :P jestes nadgorliwy:P
no czyi u mnie mniej wiecej 6 punktów w plecy :P
Ja pisałam rozprawke- fajny temat dali- chaciaz tyle...
Dla mnie tez listeningi to byla makabra- no ale zobaczymy... ;O)
Tak odnosiło się do who a who było w liczbie mnogiej dlatego have.
http://www.english.hb.pl/matura2005/ >> tak jakby ktos nie zauwazyl linkow w innym temacie... macie tam arkusze wszystkie i transkrypcje...

na skroty:
http://www.english.hb.pl/matura2005/ang_rozsz_a2.pdf
http://www.english.hb.pl/matura2005/ang_transkrypcja_a2.pdf
http://www.english.hb.pl/matura2005/ang_rozsz_a3.pdf

bo podstawowe chyba juz wszyscy maja... no i jak juz mamy arkusze to mam do Was pytanie: czy nie uwazacie ze w 11.1 pasuje A i D?
i jeszcze Wam napisze :D oryginalny text artykulu (zad. 13) ze strony www.telegraph.co.uk :

Pupils miss free bus by 200 yards
By Stewart Payne
(Filed: 10/10/2003)

An education authority has told parents that their children no longer qualify for free travel after officials measured the distance from their homes and discovered the school's back gate was 200 yards closer than the front gate.
The school was previously calculated to be just beyond a three-mile limit, enabling parents living at Titchfield Park, Hants, to qualify for free bus passes for their children.
Hampshire County Council sent officers to confirm the distance. They discovered that, if the children used the back gate, it was just under the three-mile statutory limit.
Parents have now been told they must pay £400 a year to continue using the bus service or else the pupils must walk or be driven to reach Henry Court Community School, Fareham.
The decision has outraged the 17 families of the 22 children who have been using the service. They say their children now have to walk across fields or alongside busy roads.
Joyce Reilly, a nurse whose son Stuart, 13, is affected by the ruling, said: "We will try to pool our resources and help each other out. But it is going to be impossible for some to get to work on time."
Andy Barncastle, manager of the council's passenger transport operations, said: "The three-mile limit is part of legislation and has to fall somewhere."

ale na pewno inne odpowiedzi tez beda uznawane.. typu when zamiast if itp... jak cos jeszcze znajde to dam znac ;)
oka mam dalej :D tym razem : www.guardian.co.uk / zad. 10:

Body suffers symptoms of age with too little sleep

Sarah Boseley, Health Correspondent
Friday October 22, 1999
The Guardian

Sacrificing sleep to longer working hours and nights on the town could bring about changes in the body similar to ageing, according to new medical research.
A study of the effects on the body of the sort of sleep-debt that is increasingly common at the end of the 20th century has had startling results. Although the study was small - 11 young men aged between 18 and 27 took part - it found "striking alterations" in the way their bodies functioned, according to a report in this week's Lancet medical journal.
The Chicago-based scientists found that successive nights of four hours' sleep took its toll on the metabolism and endocrine (hormonal) functioning of the body. These alterations "mimic some of the hallmarks of ageing". The scientists suggest that chronic sleep loss could increase the severity of age-related diseases such as diabetes and high blood pressure.
They also suggest that young, healthy adults may need more than the standard night's sleep. Their volunteers biologically performed better when they had slept for more than eight hours.
Karine Spiegel and colleagues from the department of medicine of the university of Chicago write that it has become common for people to cut back on their sleep. What is considered normal average sleep duration has decreased from about nine hours a night in 1910 to about 7.5 hours now. Many shift workers sleep an average of five hours a night on working days. Margaret Thatcher was famous for firing on all cylinders after only five hours sleep a night.
It is generally held that sleeping less does you no harm, they say, as long as you get the core four to five hours of non-REM (non-rapid eye movement) sleep. There has been an assumption that sleep is intended to repair and refresh the brain and no studies have previously looked specifically at the effect sleep-deprivation has on the body.
The 11 young men slept eight hours a night for three nights, then four hours for six nights and then spent 12 hours a night in bed for a further week to recover from the sleep debt. The six nights of little sleep had a noticeable effect on their bodies.
"Less than one week of sleep curtailment in healthy young people is associated with striking alterations in metabolic and endocrine function," they say. Sleep debt "could have long-term adverse effects on health". Basic metabolic functions, such as processing and storing carbohydrates and regulating hormone secretion, were affected.
Eve Van Cauter, who led the study, said: "We suspect that chronic sleep loss may not only hasten the onset but could also increase the severity of age-related ailments such as diabetes, hypertension high blood pressure, obesity and memory loss."
Tests showed that the volunteers underwent profound alterations of glucose metabolism during sleep deprivation, in some cases resembling patients with type-2 diabetes. At the peak of sleep loss they took 40% longer than normal to regulate their blood sugar levels after a high carbohydrate meal. Their ability to secrete and respond to insulin fell by about 30%. A similar decrease in acute insulin response is an early warning of diabetes.
Sleep deprivation altered the production and action of other hormones besides insulin, dampening the secretion of thyroid-stimulating hormones and increasing blood levels of the stress hormone cortisol, especially in the afternoon and evening.
Raised cortisol levels in the evening are typical of much older people and thought to be related to age-related health problems, such as insulin resistance and memory impairment.
All these abnormalities faded away during the recovery period, when the volunteers spent 12 hours in bed.
Temat przeniesiony do archwium.
61-90 z 144

 »

Praca za granicą