matura z angielskiego odpowiedzi

Temat przeniesiony do archwium.
91-120 z 144
no i zadanie 11.. tez z guardian.co.uk ale podam tylko linka bo nie ma co tego tu wklejac....
http://www.guardian.co.uk/uk_news/story/0,,1057271,00.html
moze wkleje tylko fragm. z zad 12 .. troche inna wersja jest ale cke zawsze musi cos pozmieniac :P

"We started getting messages from the rescue team saying they could not take off because the weather was so severe, but telling us to be strong. The conditions were incredibly cold. Every 20 minutes for over 36 hours we rubbed our fingers and toes for 15 minutes to make sure we didn't get frostbite. The doctors were amazed at how unscathed we were when we finally got down.
"We have over 35 years' climbing experience between us. It was our preparation and knowledge and experience that kept us alive. It could have been much worse.
"After the first night, we saw the rescue helicopter fly overhead, but they sent us a message saying the conditions were too bad to come any closer. We were very relieved that they knew where we were. But the next text said we would have to wait another night and they would try again in the morning.
"By this point we knew if they didn't reach us then, we had little chance of surviving. We didn't need to talk about it. You just need to look into someone's eyes and you know they understand the seriousness of the situation as well as you do. It was such a relief when they finally reached us."
Ms Kelsey said she and Mr Colenso were now looking forward to a hot bath and a decent meal but they were first going to buy the rescue team a bottle of whisky.
ja napisalam na poziomie podstawowym 2 listy i calkiem dobrze mi poszly tylko ze naoisalam je jak sie okazalo w brudnopisie i jestem zalamana!!!!czy jest szansa ze mi to sprawdza?czemu tym razem dali brudnopis 1szy?zawsze bylo na odwrot!!napiszcie co sadzicie
A ja miałam "pewniaka" prosto z internetu, tylko szkoda, ze się nie sprawdził :( Temat:"I'm not a girl but not yet a woman. Przeanalizuj i rozwiń myśl Britney Spearts" :P
cholernie dlugo zastanwialam sie nad tym pytaniem, w koncu zaznaczylam D. no i dobrze. czemu? w tekscie nie ma powiedziane "school authorities" z drugiej strony, kto inny jak nie oni mogliby "change this situation"... troche zakrecone. potem sobie mysle, w sumie tam pisze "including" mozna by bylo wnioskoowac, ze sa i takie typy szkoł i takie, ale znow zdrugiej strony, jak dziewczeta pojda do "single-sex schools" to jak do "dwupłciowej" ;) mogą isc faceci...
ogolnie byla latwa. rozszerzona byla o wiele latwiejsza niz sie spodziewalam.zadania ktore robilam w domu byly stokroc trudniejsze!!pozdrawiam
łaał,dzięki:))
squirrelka dzieki dzieki dzieki!!!(za te teksty w oryginale) ::D:D:D:D
Obawiam się, że nie sprawdzą. Live is brutal, jak to niegdyś ktos rzekł...
"You just need to look into someone's eyes and you know understand the seriousness of the situation as well as you do. It was such a relief when they finally reached us." Dlaczego they a nie he?? przeciez to nie oczy rozumieja tylko ta osoba. help!
Chyba dlatego, że mamy "understand", a nie "understands".
Jeśli chodzi o zadanie 11, nawet jeśli zobaczyłem teksty źródłowe dalej wydaje mi się że powinno być a, d , c, d pomimo że wszyscy mają a, b, c, b. Skoro tytuł był o wiadomości textowej to czy artykuł nie jest przypadkiem o użyteczności telefonu?? a w drugim pytaniu to w którym momencie on ich poinformował, że im pomagai czy napewno nie dostał wiadomości o wypadku?? Natomiast jeśli chodzi o wstawianie tych wyrazów w zad 11 to czy zamiast any nie można wstawić enough,a zamiast little none. Przecież enough bardziej pasuje, a none również może być, bo skąd mogliśmy wiedzieć co oni wiedzieli??
Jeszcze mam pewne wątpliwośi to tekstu na poziomie podstawowym na temat akcji uratowania psów. Wydaje mi się, ze w ostatnim powinno być TRUE a nie jak większoś napisała FALSE, jesli ktoś uważa inaczej niech poda jakiś sensowny argument, jesli nie to niech się ze mną zgodzi;-)
"they" a nie "he" czy coś innego, bo jeśli mówimy o KIMŚ - nie o konkretnej osobie, tylko o someone, anyone, everyone, to używamy zaimka osobowego "they". Dlaczego? Może żeby nie było dyskryminacji ;)
w szkółce się często słyszy przy wypowiedziach - "and then he or she...", "his or her..." i właśnie w takich sytuacjach używa się "they" i "their" - tak bezosobowo. A tak właśnie było w tekście z maturki :)
hmmm.. przeciez tam pisze w tekscie, ze linia bedzie czynna az wszysteki zwierzeta znajda domy, wiec teraz jeezcze nie wszytkie je znalalzy:]
myślę, ze słuchanie każdy może sam sobie sprawdzić ściągajac transkrypcje tekstów z www.cke.edu.pl...
jeśli chodzi o gramatyke to ja miałam tak:
take off, how, any, didn't reach, little, they...
a w 3. arkuszu:
living, to, although , they, be driven, have been useing, whose, will try, each, on..
moglibyście skomentować te odpowiedzi? myślicie, że są ok?
a jesli chodzi o arkusz 2 odpowiedz ostatnia
to macie narkotyki czy lobbystów z likieru:D
uzasadnijcie;]
8.FTTTFT
9.DADDBB
10.FEADB
11.ABCB
12.BADCBB
nie moze byc enough closer dlatego ze musialoby byc CLOSER ENOUGH. a z tym none - none odnosi sie do policzalnych a to cos co tam bylo (nie pamietam) bylo nie policzalne, jak juz cos to moglo byc 'no' ale nie none
mam narkotyki, dlatego ze on nie powiedzial ze walczy a z tymi lobbystami bylo FIGHT, on powiedzial tylko ze oni robia wiecej szkody a on dispelaces czy cos takiego nie pamietam slowka ale zrozumialam ze nie pochwala tego ze Ci od marihuany ida do jail podczas gdy te tabbaco i likiery czy cos tam sprzedaja spokojnie to wszytsko
ejjj,macie moze gdzies odpowiedzi do rozszerzonej??nie moge jakos znalezc nigdzie;/
Mam pytanie czy jeśli napisałem wypracowanie na rozszerzonym, ale zabrakło mi czystopisu i sobie go przedluzyłem to sprawdzą mi to co mam poza czystopisem? Bo ja sobie przedłużyłem linię marginesu i pisałem dalej. Jeśli jest tutaj jakiś egzaminator to proszę o pomoc.
http://www.english.hb.pl/forum/index.php?action=vthread&forum=2&topic=32
Egzaminatorem co prawda nie jestem, ale mam pytanie - jakim cudem napisales tak duzo skoro limit slow byl 250 ? Nie miesci mi sie w glowie zeby miec az tak szerokie pismo:) A jelsi bardzo sie martwisz to zadzown do swojego OKE, moze tam Ci odpowiedza
ile bylo do uzyskania punktow????
ja nie chce zle prowokowac, ale w notatce byl punkt za napisanie jak dlugo cie nie bedzie a nie o ktorej wrocisz - dla nas to oczywiste ale dla naszej kochanej CKE to nie musi koniecznie oznaczac tego samego...
Napisałem "I might not be back until 11" i jeśli to ma nie zostać potraktowane jako wymagana informacja, to emigruję do Brazylii.

PS. Formą bezosobową może być też "one", choć tu jak ulał pasowało "they".
a ja napisalem ze wroce za 2 godziny wiec chyba sie nei beda tego czepiac...bo ja zaczna to ESP(gość) poczekaj na mnie ... jade z TOba:)
hej :) ja napisalam "I will be back until 11" czy cos takiego, dla mnei to jasne okreslenie czasu. to lepsze niz "i will be back in 3 hours", bo przeciez jak kolega z anglii spal to nei wiedzial o ktorej wyjechalam :) pozdrowionka :)
Zdaję w przyszłym roku i bardzo mnie ciekawi listening. Mówili wyraźnie??? Jakie są Wasze ogólne wrażenia z tej części ???
mam gdzies takich speakerow, robialm mnostwo matur i testow na CAE przez ostatnie 2 lata i w zyciu nie slyszlam czegos takiego jak to na rozszerzonym. Prognoza pogdy byla znosna, szkoda ze nie puscili tego 3 raz, to by bylo super, ale chyab i tak amm w miare dobrze choc wymagalo szybkiego wychwytywania informacji. ale szczerze polecam wywalenie tego goscia co czytal i zatrudnienie kogos na wlasciwym poziomie.
a tak przy okazji to wiecie ze u mnei w szkole byla tylko matura probna w czerwcu 2004 roku na poziomie podstawowym? i jak to czlowiek mzoe byc przygotowany do matury na poziomie rozszerzonym( chodzi mi o listetning, bo tylko to sprawilo mi trudnosc na wczorajszym egzaminie). mzoe gdybm kiedys slyszla tego kolesia wzielabym aparat sluchowy albo zaswiadczenie od laryngologa ze mam kolpoty ze sluchem.
Temat przeniesiony do archwium.
91-120 z 144

 »

Praca za granicą