Czesc kasikkkkka (gość),
co niektorzy miejscowi urzednicy nie maja niekiedy pojecia o "jakichstam certyfikatach" i mowiac szczerze, wcale bym im tym nie zaprzatal glowy - na Twoim miejscu (jezeli juz chcesz cos w tym kierunku robic) postepowalbym w nastepujacy sposob:
1) sciagnalbym P86 ze strony:
http://tinyurl.com/odsvz
2) wypelnil;
3) wyslal proszac dodatkowo o pisemne potwierdzenie (Certificate of Tax Residency).
Sposob jest juz sprawdzony i dziala, spojz sama:
http://tinyurl.com/oj3w4
Cytuje:
"Pytanie:
Czyli po przeczytaniu tego co tu piszecie aby dostac certyfikat rezydencji podatkowej wystarczy wypelnic dokument p-86 i w rubryce additonal informance napisac, ze zwracam sie z porsba o wystawienie mi takiego certyfikatu?
Odpowiedz:
jakies 3 tyg temu wyslalam P86 do IR z prosba o pisemne potwierdzenie mojej rezydencji podatkowej.
dzis dostalam ww pisemko"
Jezeli wysylalas juz P86, powinnas otrzymac od nich odpowiedz i masz numer referencyjny (Tax reference, NIN), skontaktuj sie z HMRC (Inland Revenue) telefonicznie, wysylajac mail lub list i popros ich o przyslanie tego certyfikatu. Jak skontaktowac sie z tym urzedem? Spojz tutaj:
http://tinyurl.com/klovz
Na koniec jeszcze linki do przydatnych informacji, ktore zapewne juz masz - byc moze przydadza sie one kiedys innym:
http://tinyurl.com/gbmzf
http://tinyurl.com/ogbp6
... ... ...
"NIEZBĘDNE DANE W CERTYFIKACIE REZYDENCJI
Jakie dane musi zawierać certyfikat rezydencji i jaki organ w Wielkiej Brytanii go wystawia, aby został uznany przez polskie władze podatkowe? Ile się czeka na taki certyfikat? Czy warto starać się o niego teraz?
Tak
Certyfikat rezydencji warto mieć, jeżeli zamierza się nadal pracować za granicą. Jest to zaświadczenie wydawane przez organ administracji podatkowej właściwy dla odbiorcy należności. Z jego treści musi jednoznacznie wynikać miejsce zamieszkania lub siedziba podatnika. Musi być też wskazany organ podatkowy, przez który certyfikat został wydany. Trzeba pamiętać, że tylko oryginał certyfikatu aktualny na dzień wypłaty daje uprawnienie do zastosowania opodatkowania wynikającego z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub zwolnienia z podatku. Certyfikaty rezydencji wydaje właściwy organ administracji podatkowej, którym w Wielkiej Brytanii jest Income Revenue Office. Okres oczekiwania na wydanie certyfikatu wynosi ok. trzech miesięcy. Posiadanie certyfikatu brytyjskiego nie przesądza jednak jednoznacznie o tym, że w Polsce nie podlegamy już obowiązkowi podatkowemu. Niewątpliwie jednak jest to dokument pomocny do uzasadnienia tej tezy przed polskim urzędem skarbowym."
http://tinyurl.com/efmeh
... ... ...
"Płatnik, aby pobrać zryczałtowany podatek w wysokości przewidzianej umową o unikaniu podwójnego opodatkowania, powinien uzyskać od podatnika zaświadczenie o jego miejscu zamieszkania lub siedzibie za granicą dla celów podatkowych. tzw. certyfikat rezydencji.Certyfikat jest dokumentem wydanym przez właściwy organ administracji podatkowej państwa rezydencji podatnika. Certyfikat musi zaświadczać o tym, iż podatnik w nim wymieniony ma w rozumieniu postanowień umów o unikaniu podwójnego opodatkowania miejsce zamieszkania lub siedzibę w państwie, które wystawiło dokument. W związku z tym dane zawarte w certyfikacie muszą być wystarczające dla jednoznacznej identyfikacji podatnika (pełna nazwa podatnika, dokładny adres, NIP), muszą poświadczać miejsce rezydencji ( wyraźne określenie kraju rezydencji podatnika, poświadczenie przez właściwy organ podatkowy tego kraju) oraz muszą być wystarczające dla określenia okresu rezydencji(np. data wystawienia certyfikatu)."
http://tinyurl.com/hzqh4