rozszerzony jak poszlo? ;D

Temat przeniesiony do archwium.
61-90 z 151
A jakie mieliscie odpowiedzi do trzeciego sluchania?
Było jescze jakieś przekształcenie "People say..." na "is said..." Pamietacie?
>to co Ty mówisz to się tyczy podstawy
>pakk ma rację :P

to ciekawe, skoro dowiedziałam się tego od osoby, która takie prace sprawdza. Wytlumaczyla mi to tak jak napisalam wyżej. Czy egzaminator może się mylić? chyba nie.
tez put up with
a daliscie 'is said to have taken'?
kurde, a ja dałam własnie would not dare ;| a jak macie w tym zdaniu z BEG ?
Ja dałam to have taken
Ponawiam Pytanie:)

Było jescze jakieś przekształcenie "People say..." na "is said..." Pamietacie?
a zreszta to nie moj problem. jak ktos nie pomysli o takich rzeczach wczesniej, to trudno. Ja radzę przyszłym maturzystom za wszelką cenę trzymać się limitu słow, żeby potem nie było... Zawsze jest nadzieja że egzaminator źle policzy. (nadzieja matką głupich)
>Ponawiam Pytanie:)
>
>Było jescze jakieś przekształcenie "People say..." na "is said..."
>Pamietacie?
to było HE IS SAID TO HAVE BROKEN costam
not to tell
No własnie jak z tym beg? Z czy bez to?
begged not to say to
...begged not to tell Peter anything. ja zrobilam tak, bo mi nie pasowalo say, bo nie mowi sie chyba 'say me it' tylko 'say it TO me', tak jak bylo w zdaniu wyjsciowym...
ja napisalam beg ... to
To i ja sie podziele odpowiedziami :)

Generalnie matura wydawala mi sie duzo latwiejsza niz probna z Operonu (choc moge sie tez na tym "przejechac") i jestem ogolnie zadowolony, po cichu licze na jakis dobry wynik. Chociaz w komisji ciagle rozmawiali w czasie drugiej czesci (ofc oprocz sluchania), juz mialem zwrocic uwage...

Arkusz I (nie pamietam kolejnosci zdan)
1. cautionously - to wiem ze mam zle (a chcialem bez n napisac...)
healthier
warnings (tez pewnie zle?)
announcement
enable

2. not to tell ...
would I dare
he is said to has broken (mialem had na poczatku, ale pewnie obydwa zle...)
pozostalych dwoch nie pamietam (w ostatnim byle co wpisalem)
Pewnie na tej gramatyec duo strace, no ale tak zawsze u mnie jest :)
3. rozrpawka :) w sumie troche podobne argumenty uzylem (zalety - pieniadze, podrozowanie z rodzicami, wieksze mozliwosci dzieki slawie rodzicow; wady - brak prywatnosci, samotnosc, znani rodzice czesto surowi co prowadzi do konfliktow)

Arkusz II
1. F F T T F (przedostatnie bylo dla mnie ciezkie)

2. 1 - nowa historyczna informacja
2 - znalezienie przedmiotu / wspomenia (bylo o portfelu chyba)
3 - uncovered masterpiece at home
4 - creature (na poczatku dalem to z medieval, ale sie zorientowalem na szcescie)
5 - piece of art

3. tu mialem problemy
1 - television, expedition (nie pamietam jak to lecialo, myslalem tez o lack experience)
2 - water
3 - cos tam sie nie miescilo
4 - admires Laura and rescuers
5 - cos z humour i tense

4.
1 - problemy ze szkola
2 - chciala byc taktowna
3 - dzieci zalezne finansowo od nich tutaj calkiem sie zgubilem, ostatnie pytaie na ktore odpowiadalem :D
4 - spor o sposob parzenia
5 - kiedy obydwoje 'odczuwaja bol' (pozostale jakos mi nie pasowaly

5.
1 - law regulations
2 - So, using bottles... (myslalem tez o Oil, however)
3 - inne "dobra" tez sa w plastiku
4 - cos z consument rights activists

6. predict
look up
had installed
are being watched czy jakos tak
despite
Ktores w srodku zgubilem :)

Nie pamietalem tresci dokladnej, wiec tak napisalem, zawsze warto sobie porownac :)
begged not to Peter say to anything
begged not to Peter say to anything
O jeszcze mi sie przypomnialo (ktos wyzej pisal), ze gdzies dalem "put up with" :)

Generalnie to jestem zadowolony, w sumie w ogole sie nie przygotowywalem, tylko wczoraj przecztalem sobie to co kiedys pisalem.

Najbardziej boje sie rozprawki, zawsze mialem dobre oceny, ale tutaj musialem skracac (mialem ponad 300 slow). Czy np. takie zdanie jest w miare poprawne? "I think that situation, which is being considered (moglem dac discussed...) in that essay, is quite complex" (przecinki tez chyba niepotrzebnie)
właśnie, w tym zadaniu ostatnim jaki phrasal miał być??
>to ciekawe, skoro dowiedziałam się tego od osoby, która takie prace
>sprawdza. Wytlumaczyla mi to tak jak napisalam wyżej. Czy egzaminator
>może się mylić? chyba nie.

Ja tez tego dowiedzialem sie od egzaminatora. Coz, jedna osoba sie myli.
Arkusz I
1. mam źle
healthier- tak
warnings- tak
announcement- tak
enable-tak

2. not to tell -mam z say, ale bez to:(
would I dare- tak
he is said to HAVE BROKEN
put up with
mam bardzo podobnie :) tylko wlasnie te pierwsze dalam INCAUTIOUSLY a wszyscy naokolo maja CAUTIOUSLY, wiec nie wiem kto ma racje. moze wiekszosc? i te
He is said to have/has/had broken... juz nie wiem jak ma byc!! i w ostatnim mam chyba 2 bledy
to look up było dobrze?????? mi nie pasowało nic a nic, zaznaczyłam to pierwsze
>Generalnie matura wydawala mi sie duzo latwiejsza niz probna z Operonu
Podzielam te opinie.

>warnings (tez pewnie zle?)
raczej dobrze, wszyscy tak maja

>he is said to has broken (mialem had na poczatku, ale pewnie obydwa
>zle...)
have broken

a reszte mam chyba dokladnie tak samo ;)
ebz roywia wsyelkie wtpliwosci http://www.cke.edu.pl/index.php?option=content&task=view&id=54&Itemid=69 sciagnijcie sobie informator z ang na 28 sa wytyczne dotyczace oceniania rozprawki a poza tzm na probnej przekroczylam limit o 5 slow i mialam odjety 1 pkt wiec wiem co mowie
okej sorry, można stracic jeden punkt. ciekawe tylko ile osob pisze wiecej niz 250 majac swiadomosc ze nie powinni... Bez sensu. No albo robia to bezmyslnie zeby potem sie zamartwiac albo liczyc na pomylke egzaminatora.
A w drugim zadaniu (listening) w ostatnim na pewno było o masterpiece?
mnie to look up nie pasuje
>A w drugim zadaniu (listening) w ostatnim na pewno było o
>masterpiece?
wg mnie tak, o tym dziele znalezionym wsrod niepotrzebych rrzeczy.
Wkurza mnie to w tej maturze że jest tylko 50 pkt stracisz 5 pkt już 10 %. W tym readingu o Johnie i Alice, oni się kłócili o to że on jej zwracał uwagę ?:p
Temat przeniesiony do archwium.
61-90 z 151