Anki !! (Mnemosyne Supermemo)

Temat przeniesiony do archwium.
91-120 z 421
Lejo, espano napisała, że nie wszystko co da się zrobić w SM, można zrobić w Anki. Ty z kolei napisałeś, że listy słów nie da się zrobić w Anki, a pozostałe karty, które Ci zaproponowałem da się zrobić w w kilka sekund ale Ci się nie chce (czytaj nie da się) zatem program, który realizuje nie więcej jak 30% togo co SM nie nadaje się do niczego. Nie przeganiaj mnie z tego forum, raczej Ty sam ogranicz się do forum Anki. Nie korespondowałbym z Tobą, gdybyś tak wrednie nie krytykował SM, którego właściwie nie znasz. Napisałeś, że SM wyznacza pierwszą powtórkę za 24 godziny. To nieprawda. Może się tak zdarzyć tylko w sytuacji, gdy z przebiegu twojej nauki wynika, że masz pamięć do niczego, lub, że oceny wystawiasz sobie jak ...

Na tym kończę korespondencję z Tobą.
bejotka:

"Zdawało mi się, że porównujemy dwa równorzędne programy, które pomagają młodym ludziom uczyć się języków"

Zgadza się. Ale to co podałeś o góry, to nie jest żadna obiektywna lista porównawczych cech. Twoja lista to po prostu lista rodzajów ćwiczeń, które można zrobić w supermemo. Tego typu ćwiczenia występują w różnych kursach supermemo.

Zresztą niektóre z nich nie mają sensu pod kątem używania programów typu "Spaced repetition". Weźmy np. pkt 1:

1. Lista słówek, na jednej stronie 7 słówek (może być bez tłumaczeń), ale student może usłyszeć wymowę każdego słowa wybranego kliknięciem, lub wszystkich dni przez kliknięcie na ikon.

W twoim przykładzie na jednej stronie mamy mnóstwo informacji (starczyłoby na conajmniej siedem osobnych elementów).

Tego typu strony można często znaleźć w komercyjnych bazach firmy Supermemo World (MSM/SMUX). Jednak wbrew pozorom tworzenie bazy słówek w ten sposób jest błędem. Błędem który jest popełniany przez Supermnemo World celowo dla celów komercyjnych, a przez zwykłych użytkowników nieświadomie, bo po prostu nie umieją tworzyć dobrych i efektywnych elementów do swoich baz. Taki element jest sprzeczny z zaleceniami dr Woźniaka:

http://www.supermemo.com/articles/20rules.htm

Spójrz sobie na pkt 4 i przeczytaj o "minimum information principle". Na jednym elemencie bazy powinna być jak najmniejsza ilość informacji, sformułowana w jak najprostszy sposób. Zatem tego typu element należałoby podzielić na co najmniej siedem osobnych.

W związku z tym, to że w Anki nie da się zrobić takiego elementu (lub ewentualnie są z tym trudności) powinno nas tylko cieszyć. Po co robić coś, co jest z natury błędne.


PS
W Anki da się oczywiście wyświetlić 7 słówek (albo i więcej), ale nie jestem pewna, czy dałoby się odegrać kilka niezależnych dźwięków z jednej strony jeden po drugim tak, aby na siebie nie "nachodziły")


Pzdr
>Lejo, espano napisała, że nie wszystko co da się zrobić w SM, można
>zrobić w Anki. Ty z kolei napisałeś, że listy słów nie da się zrobić w
>Anki,

gdzie tak napisałem ? napisałem, że nie wiem i nie interesuje mnie to amen

> a pozostałe karty, które Ci zaproponowałem da się zrobić w w
>kilka sekund ale Ci się nie chce (czytaj nie da się)

behehehhehehee, każdy kto przejrzał mój post na forum Anki + faq wie jak dodać kolejne elementy z dźwiękiem przed lub po, zwyczajnie się ośmieszasz pokazując, ze "wielki ekspert od angielskiego" i "programista/optymalizator" nie radzi sobie ze zrobieniem czegoś co ma opisane w jednym temacie po angielsku + do punktu 6-tego musiałby użyć faq. Jak ci opiszę punkt po punkcie jak wołu na miedzy to wyniesiesz się z naszego tematu i pójdziesz siać zamęt gdzie indziej? Jak złożysz taką obietnicę to rozpiszę to ponownie na twój poziom intelektualny czyli:
kliknij tu>>> kliknij tu>>>> wybierz to>>>
wtedy nawet ty zrozumiesz. Obiecujesz, że to już ostatni wymysł i sobie pójdziesz? To rozpisuję już, to jest cena jaką jestem gotów zapłacić, mimo, że nie rozumieniem prostych opisów po angielsku już sam się ośmieszyłeś.

> zatem program,
>który realizuje nie więcej jak 30% togo co SM nie nadaje się do
>niczego.

choćby twój supermemo słuchał co mu odpowiem i sprawdzał czy dobrze nigdy nie dorówna Anki ani nawet Mnemosyne bo nie takich dziwnych zakopanych nie wiadomo gdzie, wadliwych opcji oczekują klienci. Możesz szczekać i warczeć na forum albo powiedzieć swoim kolegom/pracodawcą (bo nie wiem która opcja wchodzi w grę, może nam ujawnisz?) żeby wzięli się i zrobili wygodny program do nauki słówek a nie odwalali chałturę i kłócili się z potencjalnymi klientami, że ich program jest najlepszy zamiast wziąć sobie ich uwagi do serca i poprawić (bo tak robią inni programiści na całym świecie). Coś co realizuje 30% więcej opcji (w co wątpię może 10% ale i to raczej nie) a przeciętny użytkownik nie daje rady znaleźć i użyć 90% podstawowych opcji a 40% czasu zajmuje mu naprawienie błędów programu to właśnie nie nie nadaje się do niczego. Coś co zostało stworzone do nauki słówek i tą rolę spełnia z video poradnikiem jak zrobić bazę tak, że nawet dziecko może naśladować jak to zrobić (nawet dziecko tylko ty nie :D) to właśnie nadaje się do tego do czego zostało stworzone, do tworzenia baz i uczenia się a nie do opanowywania sztuki władania programem który ledwo działa za to ma milion funkcji z których przez dwa lata nigdy nie korzystałem.

>Nie przeganiaj mnie z tego forum, raczej Ty sam ogranicz się
>do forum Anki.

Jak tak to ty się ogranicz do forum supermemo... czy tego też się nie chciało producentom założyć? ups....

Czytaj ze zrozumieniem, wyganiam Cię z tematu o Anki bo trolujesz i spamujesz tutaj, moim zdaniem dla użytkowników SM jesteś tu bardzo przydatny bo bez twojego technical support nikt by nie był w stanie przebrnąć przez podstawowe funkcje i niezbędne naprawy które są konieczne regularnie.

> Nie korespondowałbym z Tobą, gdybyś tak wrednie nie
>krytykował SM, którego właściwie nie znasz.

2 lata użytkowania, ale tak nie znam bo żeby go poznać musiałbym doinstalować wtyczki (bo część funkcji nawal bez nich), i około 4-5 lat uczyć się programowania, żeby dojść jak się robi 7 elementów z dźwiękami na jednej stronie. Za taki program, dziękujemy.

> Napisałeś, że SM wyznacza
>pierwszą powtórkę za 24 godziny. To nieprawda. Może się tak zdarzyć
>tylko w sytuacji, gdy z przebiegu twojej nauki wynika, że masz pamięć
>do niczego, lub, że oceny wystawiasz sobie jak ...

Anki pokazuje dwa paski , jedne jak ci poszła dana sesja, drugi jak ci idzie zapamiętywanie ogólnie. Zdziwiłbyś się jakie mam na nich kolory :D A teraz żeby rozwiać te kłamstwa które tu piszesz wszystkim użytkownikom supermemo polecam eksperyment. Przerób powtórki o dowolnej godzinie w ciągu dnia powiedzmy 15:00, wszystkie. Odpal program o godzinie 23:45, nie ma kolejnych powtórek prawda? Teraz wyłącz i odpal o 1:15. O są powtórki, cóż za wspaniały algorytm który zawsze między 23:45 a 1:15 wyznacza nowe powtórki, profesjonalizm, funkcjonalność, SM-11 dostosowany do indywidualnego trybu nauki ;) Jak ktoś ma inaczej to niech tu się odezwie ale gwarantuję, każdy ma tak samo, ten program zwyczajnie daje nowe powtórki w tych godzinach a nie ważne kiedy było by optymalnie dla ciebie. To jest to udoskonalenie algorytmu które zajęło programistom czas od 1985? :D
>
>Na tym kończę korespondencję z Tobą.

Miło mi to słyszeć :D
"With this I found a review of the big 3 big contenders to spaced learning, SuperMemo, Anki, and Mnemosyne. SuperMemo is clunky and costs money, though it may have a better algorithm, it seems like more headache than benefit. So disregarding SM, my basic pros/cons are as follows:"

więcej tutaj:
http://aloedream.animeblogger.net/archives/247
ekspano witam Ciebie i wszystkich tutaj wypowiadających się. Chciałąbym zapytac jako laik komputerowy (zaznaczam nigdy nie miałam do czynienia z Supermemo tak zachwalanym) na czym polega wersja Anki od czego zaczać aby skutecznie z nią pracować. Mam zainstalowaną tylko co dalej próbuje sama coś odkrywac ale... nie bardzo wiem co do vczego służy mozecie mi pomóc. Z tego co tu wyczytałam niewiel wiem i rozumiem.;)))
Kolejne świetne porównanie Anki vs Mnemosyne
http://www.victorymanual.com/six-reasons-why-anki-beats-mnemosyne/

Autor wspomina między innymi o zalecie anki jaką jest automatyczne czytanie znaków Kanji (a nasz forumowy ekspert , znawca programów wszelkich, języka, programowania i optymalizacji twierdził, że tej opcji tam nie ma :D)

Wspomina także o tym, że dzięki Anki można automatycznie importować bazy z dźwiękiem ze smart.fm. Ktokolwiek jest na tej stronie zarejestrowany wie jak świetne bazy ta strona udostępnia i jak wielkim jest to atutem. Czekamy z niecierpliwością aż supermemo będzie mógł w ogóle cokolwiek z internetu pobrać, choćby uaktualnienie, lub wysłanie własnej bazy na serwer.... ale może za dużo wymagam w końcu ten program ma 30% więcej możliwości, tylko szkoda, że wyimaginowanych lub niepraktycznych, a może to właśnie ściąganie baz z internetu i synchronizacja z internetem baz własnych jest niepraktyczna?

Kolejny fragment bardzo mnie zainteresował gdyż opisuje jak autor Anki reaguje na informacje o potencjalnych błędach lub niedogodnościach. Takiej reakcji życzyłbym całemu zespołowi supermemo (oj przepraszam zapomniałem, że ten program już jest idealny a skargi klientów to herezja)
cytuję:
Damien Elmes, author of Anki, acts on user feedback, and he does it swiftly. I’ve watched Anki develop over nearly 2 years now. (I just checked my email history and found the first time I sent myself a reminder email about the Anki location was May 15, 2007, and the first time I was contacted by Damien under his old repose.cx URL was May 17 after he commented on a blog entry I wrote about it regarding problems with its mac interface, which he quickly resolved! Which brings me to my next point…)

Podsumowując artykuł porównuje Anki i Mnemosyne z punktu widzenia kujona językowego. Pokazuje on, że Anki jest znacznie bardziej zaawansowany i pokazuje jak niektóre funkcje są dla niego niezastąpione. Osobiście też używam Anki ale spotkałem się z wieloma opiniami, że Mnemosyne jest lepszy. Dlaczego? Zwyczajnie jest prostszy, 90% użytkowników uczących się jednego języka, wszystkie te opcje które posiada Anki nie są potrzebne. Potrzebne im kartka, odpowiedź, dźwięk, rozpisane powtórki, amen.

Optymalne jest moim zdaniem zastosowanie takich multimedialnych fiszek jak tu są opisane:
http://www.antimoon.com/how/usingsm-makeitems-sentence.htm
A do tego wystarczy mnemosyne. Oczywiście nadal fajnie mieć te wszystkie opcje w Anki i znacznie bardziej mi się on podoba, sugeruję tylko, ze program należy dobrać pod swoje potrzeby. Co za tym idzie, jeżeli twoje życie jest za łatwe, potrzebujesz więcej komplikacji, chcesz poświęcać dodatkowy czas na naukę obsługi programu do nauki bo masz za dużo czasu i rozwiązywać co miesiąc problemy powstałe w procesie naliczania powtórek, polecam Supermemo :D
Jeżeli jesteś laikiem a potrzebujesz tylko pytanie--odpowiedź do tego potencjalne dźwięk użyj Mnemosyne ( do ściągnięcia tutaj:http://www.mnemosyne-proj.org/)

Jeżeli chcesz jakieś bardziej zaawansowane funkcje użyj Anki, tu masz video pokazujące jak go używać: http://ichi2.net/anki/screencast1.html ściągnąć go możesz tutaj: http://ichi2.net/anki/#windows

Dlaczego nie polecamy supermemo masz szczegółowo rozpisane w tym temacie. Potencjalnie jeżeli nie chcesz tworzyć własnej bazy tylko korzystać z już zrobionych polecam portal smart.fm (prostszy niż obsługa programów do nauki, no chociaż może Mnemosyne jest prostszy) lub jak masz nadmiar kasy zakup programu Profesor Henry, jest on całkiem niezły.
Dziękujez a szybką odpowiedź. Chciałabym tworzyć własne bazy więc jednak zdecyduję się na Ankę. Widzę że sama powinnam poszperać w niej co da sie zrobić a czego nie. Chciałąm zapytać jak można wstawiać lektora i czy np. w słownikach ang na cd jest to możliwe. jeśli nie skad można brać nagrania do własnych baz.
Niestety nie stać mnie na Henry;))
Chciałabym zmierzyć sie z wyzwaniem jakim jest Anka;))
Sugerowałabym "pobawić" się Anki przez jakiś tydzień tak , aby zapoznać się z interfejsem i ogólnie sposobem obsługi programu, zanim zaczniesz pracować z Anki na poważnie.

Jak uruchomisz Anki, na dole masz 3 przyciski - 'download', 'create', 'import'.

Naciśnij 'download' - pojawi ci się lista darmowych talii, które możesz sobie ściągnąć. Przejrzyj ją, może coś Cię zainteresuje. Jeśli tak, to wybierz talie myszką i naciśnij 'OK'. Anki ściągnie ją i zainstaluje na komputerze i będziesz mogła z niej korzystać. Jeśli nic, to naciśnij 'Cancel'. Wrócisz do pierwszego ekranu.

Możesz sama dołożyć sobie swoje fiszki. Naciśnij 'Create'. A potem u góry 'Add Material' (koło zielonego krzyżyka). Pojawi Ci się pusta fiszka z dwoma polami. [Anki ma różne zaawansowane funkcje formatowania fiszek, ale na początku sugerowałbym nie używanie ich, dopóki się nie oswoisz z programem.] W jednym polu wpisz jakieś pytanie, a w drugim odpowiedź i kliknij 'Add'. Dodałaś pierwszą fiszkę do swojej talii. Dodaj kilka takich fiszek [tak z 10-15]. W czasie dodawania nagraj sobie talie na dysk twardy [bo inaczej po wyłączeniu Anki wszystko stracisz]. Idź do 'File' - a potem 'Save' albo 'Save as' i wpisz jakąś nazwę, np. 'Moje fiszki'

jak już masz 10-15 fiszek możesz zacząć je powtarzać. Na ekranie 'Decks' [pierwszy ekran pojawiający się po uruchomieniu Anki] powinna wyświetlić się teraz twoja talia 'Moje fiszki'. Wybierz ją. Pojawi się ekran 'Study Options' Naciśnij 'Start Review' i zaczniesz uczenie się. Anki będzie pokazywał twoje fiszki. U góry pojawi się pytanie. Wymyślasz odpowiedź i naciskasz 'Show Answer'. Porównujesz swoja odpowiedź z ty, co wyświetli Ci Anki i stawiasz sobie ocenę.

W Anki są 4 oceny:
Od lewej do prawej [mają swoje nazwy, np. 'Again', itd):
1 (to jest 'Again'), 2, 3, 4

1 - nie znałaś w ogóle odpowiedzi, lub popełniłaś poważny błąd

2, 3, 4 - pozytywne odpowiedzi.

2 - w zasadzie pozytywna odpowiedź, ale popełniłaś drobny błąd (drobne błędy)
3 - pozytywna odpowiedź, ale dłużej zastanawiałaś się nad odpowiedzią, rozważałaś w głowie różne opcje
4 - pozytywna odpowiedź szybko, bez zastanowienia i wątpliwości


Jakby czegoś nie umiała, to pytaj.

Pzdr
Poza tym, tutaj są instrukcje obsługi video, które warto zobaczyć. One są po angielsku. Nie wiem, czy znasz angielski, ale nawet gdybyś nie znała, to warto przynajmniej zobaczyć te filmy, bo one pokazują Anki "w akcji".

ogólne wprowadzenie: http://ichi2.net/anki/screencast1.html
dodawanie fiszek: http://ichi2.net/anki/screencast2.html
powtórki: http://ichi2.net/anki/screencast3.html

pzdr
bejotka
"...Dlaczego talia 5000 Collegiate Words to tylko 5014 pozycji bezmyślnie przepisanych ze słownika angielsko-angielskiego..."


A czym według ciebie jest "Audio Advanced English"?
Dziękuję espano za Twoją pomoc oczywiście będę testować Ankę przez tydzień;)
bo widzę ze warto. Czy jest możliwość wstawiania do niej głosu lektora i jak to robić? Skad brać nagrania by je właczyć do tego programu?
Żeby załączyć plik dźwiękowy musisz go oczywiście mieć w postaci pliku wav czy mp3. Jak nie masz słownika z dźwiękami na płycie cd to możesz korzystać z tego
http://www.macmillandictionary.com/
Do tego musisz mieć program, który nagra dźwięk z internetu. Niestety tu musisz sama poeksperymentować z programami z tej strony http://www.darmoweprogramy.org/programy/edytory_rejestratory_dzwieku.php
Ten powinien być ok, chociaż nie testowałem http://www.mp3mymp3.com/mp3_my_mp3_recorder.html
inne to np. Free Sound Recorder 2009 8.1.1, Total recorder albo Audio Playback Recorder 3.9.1
Najlepiej jakby nagrywały stream (wszystko co odtwarza) z karty dźwiękowej.
Niestety musisz się trochę pomęczyć sama. Jak czegoś nie rozumiesz to najpierw użyj słownika. Ja w ten sposób, metodą prób i błędów, uczyłem się wszystkich programów jakie znam.
W sm ux robią to wtyczki automatycznie:
https://www.ang.pl/integracja_SM_UX_z_dowolnym_slownikiem_80314.html
Jest tylko jeden przycisk do odgrywania dźwięku, więc zakładam, że niezależne udźwiękowienie 7 niezależnych słów na tej samej stronie nie jest możliwe. Wydaje mi się, że możliwy jest "1 plik dźwiękowy na 1 stronę"

Nie próbowałam jednak robić takich elementów, gdyż jak napisałam powyżej są one z natury błędne i sprzeczne z ideą programów SR (Spaced Repetition), i jak wyjaśnił dr Woźniak nalezy tworzenia takich elementów unikać.
da się, przydatne jeżeli masz przykładowe zdanie i chcesz aby też było przeczytane. Settings> deckproperties> models>
tutaj edytuj obecny model lub lepiej stworz nowy . w modelu add fields >> field 3 kolejny wyraz, field 4 kolejny , field 5 kolejny i tka do siedmiu. Potem modyfikujesz card templates>> card1, zeby pokolei je wyswietlalo %[nazwa fieldu]s i tak az do siedmiu. W card templates kasujesz tez card 2 bo nie ma ona w tym przypadku sensu. Po zrobieniu tego masz gotowy model. Przy dodawaniu elemntu nowego do bazy zmieniasz na ten model, u gory.Masz teraz 7 pol do kazdego mozesz jednoczesnie dodac osobny dzwiek bo pojawia ci sie 7 pol do wyswietlenia
Oczywisci mozna to jeszcze udoskonalic dajc 8 pol a piersze bedzie pytaniem typu "dni tygodnia" lub odpowiedzia typu ponowne przeczytanie wszystkich, tylko po co? Wogole po co to? Zeby bejotce udowodnic ze sie da? Wystarczylo ze sie chwile zastanowilem.

Pozostale punkty sa jeszcze prostsze do zrobienia ale nie bede pisal jak, bo jak napisze to biedak wymysli kolejne 20 punktow, i znowu postawi teze: "Pokaz mi jak to zrobic w Anki bo jak nie to znaczy ze sie nie da" A nie potrzebuja ani ja ani zadne powazny uzytkownik prowadzic z nim takiej dyskusji wiec lepiej niech dalej twierdzi ze sie nie da i zyje w swiecie supermemo. Anki i jego funckjonalnosc nie ucierpi przez jednego ignoranta a kto bedzie chcial sprobowac obu (lub wiecej programow)bedzie wiedzial ktore lepsze bez calej naszej gadaniny o robieniu dziwnych baz.

I po raz kolejny apel do bejotka, rozpisze ci kazdy z 7 punktow slowo po slowie i klikniecie po kliknieciu, jak obiecasz ze z tematu o Anki sie wyniesiesz i nie bedziesz wymyslal wiecej durnych "porownawczych lamiglowek" ktore ni jak sie maja do tego do czego program sluzy. Czyli nijak sie maja DO NAUKI ANGIELSKIEGO bo nikomu takie wadliwe elemnty nie sa potrzebne zbey nauczyc sie slowko czy zdanie.
Anki w trakcie dodawania nowego elementu ma 3 skróty klawiszowe:
F3 - dodaj obrazek
F4 - dodaj plik dźwiękowy/video
F5 - nagraj dźwięk

wchodzisz więc na tą www:
http://www.merriam-webster.com/dictionary/

wpisujesz w tym słowniku wyraz jaki chcesz dodać, na przykład : beer :D pod wyrazem jest definicja ale co najważniejsze jest czerwony głośniczek po kliknięciu którego twój komputer przeczyta ci wymowę wyrazu.

Więc wracasz do Anki, naciskasz F5 anki zaczyna nagrywać, wracasz na www , klikasz czerwony głośniczek, twój komputer czyta wyraz. wracasz do Anki naciskasz enter nagranie jest zakończone.

W ten sam sposób możesz nagrać dowolny dźwięk s z twojego komputera lub swój własny głos (pamiętaj warunkiem jest, że musisz mieć mikrofon) i dodać go do wyrazu w Anki, więc spokojnie możesz też nagrywać z Longmana czy innego słownika multimedialnego zamiast z tej www.

Podałem sposób dla laika, ja robię inaczej, trudniej ale lepsza jakość dźwięku jest, klikam w ten czerwony głośniczek, strona czyta mi wyraz i jednocześnie otwiera nowe małe okienko. W tym okienku na dole pisze:

Having trouble hearing a pronunciation?
* Click here to listen with your default audio player.

Więc prawym przyciskiem klikam w napis click here i wybieram: zapisz element docelowy jako. W ten sposób zapisuje mi wymowę na dysku w postaci pliku .wav . Teraz wystarczy, że wejdę okienko dodawania wyrazu nacisnę F4, pokazuję gdzie zapisałem ten .wav (wybieram go z dysku) i Anki dodaje ten dźwięk do obu kart które tworzy.

Napisałem to najprościej jak się dało sądzę, że każdy laik sobie z tym poradzi. Przynajmniej mam taką nadzieję.
porres:

"Skad brać nagrania ..."

Ze słowników multimedialnych, audio kursów, itp. Są też udźwiękowione słowniki internetowe, np.
http://www.merriam-webster.com/

Wydawnictwo 'Cztery głowy' wydało ostatnio Fiszki audio. Wydaje mi się, że to doskonałe źródło dźwięków do takich programów jak Anki.

http://www.fiszki.pl/fiszki-audio/jezyk-angielski/


Do nagrywania dźwięków lub cięcia plików dźwiękowych na mniejsze kawałki, ze słowników możesz użyć programu Audacity:
http://audacity.sourceforge.net/


Pzdr
Opis instalacji i użycia pluginu do zaimportowania baz językowych ze smart.fm . UWAGA IMPORTUJE Z DŹWIĘKIEM I OBRAZKAMI!!! więc są to świetne gotowe bazy z przykładowymi zdaniami i świetnym podejściem językowym.

http://wiki.github.com/ridisculous/anki-iknow-importer/

Polecam oszczędza to sporo czasu jeżeli uczysz się jakiegoś języka od podstaw.
lejo i reszta... dziękuję za podpowiedzi ska co wziać. teraz widzę że w weekend mam co robić.
Pozdrawiam wszystkich!!
ODPOWIADAM SAM SOBIE :D

Powyżej opisałem procedurę utworzenia modelu do punktu pierwszego idiotyzmów wymyślonych przez bejotkę który wydawało mi się, że jako jedyny będzie trudny. Jak pisałem wcześniej standardowo używam 3 okienek do stworzenia fiszki w Anki:
okienko 1 - zdanie + jeden plik dźwiękowy do wymowy jednego wyrazu
okienko 2 - definicja jednego lub 2 wyrazów + jeden plik dźwiękowy
okienko 3 - przykładowe zdanie + plik dźwiękowy z lektorem czytającym je
Ustawienia zrobione tak, że na pierwszej stornie pojawia się interesujące zdanie, zastanawiam się czy je rozumiem w tym czasie czyta mi jeden z wyrazów których wymowę chcę utrwalić.W odpowiedzi pojawiają się definicje + czytanie drugiego wyrazu a także jednocześnie przykładowe zdanie i czytanie tego zdania po wyrazie.

Idąc tym tokiem myślenia ponieważ koleżanka nie wiedziała także jak zrobić zadanie numer 1 wymyślone przez bejotkę postanowiłem spróbować. Zrobiłem model złożony z siedmiu okienek (który opisałem powyżej) i zmodyfikowałem bazując na moim modelu wcześniejszym tak żeby tym razem nie okienko 2 i 3 pojawiały się w odpowiedzi ale wszystkie 7 w pytaniu (patrz opis powyżej). Dzięki temu dało się do każdego okienka dodać jeden dźwięk i czytał je po kolei. Dobre rozwiązanie prawda? OTÓŻ NIE!!!

Tak spełniłem oczekiwania bejotki, było 7 wyrazów pod sobą czytało je po kolei, przycisk PLAY odpalał ponowne czytanie. WIĘC CZEMU NIE DOBRE?

Dodając dzisiaj nowe elementy do mojej bazy Anki 3-okienkowej zdarzyło się, że w zdaniu chciałem mieć 4 wyrazy przeczytane przez lektora. Więc normalnie klikam:
1 okienko - jeden dźwiękowy plik dodany
2 okienko - jeden dźwiękowy plik dodany
3 okienko - ups mama dwa pliki dźwiękowe brakuje mi jednego okienka! dodałem pierwszy i kliknąłem jeszcze raz w dodanie dźwięku i ku mojemu zdziwieniu Anki pozwolił mi dodać kolejny plik dźwiękowy w tym samym okienku!!! Myślałem, że przeczyta mi przez to te dwa dźwięki równocześnie więc na natychmiast odpaliłem tą fiszkę i ponownie ku mojemu zdziwieniu Anki przeczytał 4 wyrazy pok kolei nie nakładając jednego na drugi mimo iż dwa z nich były dodane w tym samym oknie!!!

WIĘC DALEJ IDĄC DO WSZYSTKICH:
NIE MODYFIKUJ NIC W ANKI ANI W KARTACH, KLIKNIJ W DODAJ NOWY ELEMENT, NASTĘPNIE WYPISZ 7 WYRAZÓW ODDZIELAJĄC JE ENTEREM, NASTĘPNIE KLIKNIJ W DODANIE DŹWIĘKU WYBIERZ Z DYSKU PLIK, KLIKNIJ PONOWNIE DODAJ NASTĘPNY I TAK 7 RAZY. TADAAAAAA MASZ BEZ PLUGINÓW I MODYFIKACJI MODELU TO CO BEJOTKA CHCIAŁ W PUNKCIE PIERWSZYM!!!!!

Teraz Panie bejotka czekam na opis jak to się robi w supermemo :D podejrzewam, że długość opisu może być formatu Biblii :D Ponawiam propozycję bejotko, rozpisuję wszystkie punkty jak każde kliknięcie wykonać w Anki z tych które rozpisałeś i jak każdy punkt zrobić tak szczegółowo, że nawet tobie wyjdzie :D a ty zmykasz z tego tematu i piszesz na koniec ładne: przepraszam, że się wygłupiłem :D
Jeżeli zależy Ci na tym żeby wiedzieć faktycznie czy i jak to zrobić to się zgodzisz na taki układ, ale jak już wcześniej pisałem, moim zdaniem ty chcesz tutaj spamować o swoim supermemo i nie zgodzisz się na to bo po tych 7 punktach planowałeś wypisać 20 żebyśmy zamiast zająć się pomaganiem początkującym w Anki rozkreślali bezużyteczne z punktu widzenia nauki angielskiego opcje, a jak odpowiemy na te 20 to wymyślić 40 i znowu pisać: "jak mi nie napiszecie jak to zrobić to znaczy, że się nie da". Co jest oczywistą nieprawdą bo jeżeli po 3 miesiącach używania programu ktoś nie zna jego wszystkich funkcji to nic dziwnego. Większość ludzi po 2 latach z supermemo nie zna 10% jego funkcji bo ma powalony interfejs, czy jeżeli zapytać go o zrobienie 40 rzeczy w SM i nie zrobi ich to znaczy, że nie da się ich zrobić? Chyba tylko w Pańskim rozumieniu.
"Powyżej opisałem procedurę utworzenia modelu do punktu pierwszego idiotyzmów wymyślonych przez bejotkę który wydawało mi się, że jako jedyny będzie trudny."

No cóż, skoro piszesz o "idiotyzmach wymyślonych przez bejotkę", to muszę sprostować, to nie tylko mój wymysł. Nie jest to też idiotyzm, w niektórych bazacch komercyjnych też jest to wprowadzone.

Ideą list słów jest nauczenie nowych słów przed testowaniem. Listy są prezentowane tylko raz, w bazach programu SuperMemo UX zaliczane są do tzw. "ćwiczeń jednorazowych".

Dzięki nim, student później, gdy jest pytany o poszczególne słówka, może oceniać ich znajomość inteligentnie i uczciwie.

Tego rozwiązania nie było w bazach pakietu "Extreme English", dlatego Ty napotykając nowe wyrażenie, którego nie miałeś prawa znać, stawiałeś sobie dwóję. Progam analizuje twoje odpowiedzi, na podstawie stawianych ocen ustanawia terminy kolejnych powtórek. W twoim wypadku ocenił, że masz pamięć bardzo krótką, prawie jak idiota, i zaczął Ci wystawiać pierwsze powtórki na następny dzień. Tu to uogólniłeś i napisałeś, że w odróżnieniu od Anki, które swoje powtórki wyznacza nawet za parę godzin (co za idotyzm!), SuperMemo pierwszą powtórkę wyznacza za 24 godziny.

Jeszcze raz napiszę, że SuperMemo jest dla inteligentnych użytkowników, Anki niekoniecznie.

Gdybyś był inteligentnym człowiekiem, to wchodząc na to forum potrafiłbyś przedstawić zalet programu Anki bez wściekłej krytyki SuperMemo.

Ja potrafię zauważyć pewne zalety Anki, podobnie jak jego błędy.
">"...Dlaczego talia 5000 Collegiate Words to tylko 5014 pozycji
>bezmyślnie przepisanych ze słownika angielsko-angielskiego..."
>
>
>A czym według ciebie jest "Audio Advanced English"?"

No cóż Espano, nie widzisz miedzy nimi różnicy?

W Collegiate Words pytaniem jest angielskie słowo wybrane ze słownika wg alfabetu, a odpowiedzią jego definicja, też ze słownika. Programy z algorytmem optymalizacji powtórek, skuteczniej działają, gdy pytanie jest tak sformułowane, żeby odpowiedź była JEDNOZNACZNA i możliwie krótka.

Audio Advanced English powstawało przy czytaniu angielskich tekstów, jego autor wybierał ważne jego zdaniem zwroty i starał się znaleźć ich inne wytłumaczenie. Tak było w pierwszej wersji, pisanej dla DOSowego SM 6.00. Później dla wersji Windowsowych kolejność elementów została zmieniona, dodane też zostały tłumaczenia, które są dostępne bądź przez samo wskazanie kursorem, bądź przez wskazanie kursorem przy wciśniętym klawiszu Shift.

Je preferuję to drugie rozwiązanie, dzięki temu nauka z tą bazą uczy myśleć po angielsku.
nad sensownością tego ćwiczenia nie będę dyskutował espano już to wyjaśniła
>
>Ja potrafię zauważyć pewne zalety Anki, podobnie jak jego błędy.

nie wymieniłeś żadnych błędów tego programu lol :D ani żadnych prawdziwych argumentów na jego temat a nie masz nawet podstawowej wiedzy o podstawowych funkcjach bo wszystko co wymieniłeś do tej pory jako wadę Anki udowodniłem, że da się zrobić bezpośrednio, 3-4 kliknięciami, czasami tak łatwo, że aż mnie to zaskoczyło (patrz twój punkt 1 gdzie musiałem dać dwa opisy po przy pierwszym podejściu przekombinowałem niepotrzebnie).

>>Tu to uogólniłeś i napisałeś, że w odróżnieniu od Anki, które swoje powtórki wyznacza nawet za parę godzin (co za idotyzm!), SuperMemo pierwszą powtórkę wyznacza za 24 godziny.


Nie uogólniłem. Podałem dokładny czas SM wyznacza powtórki między 23:45 a 1:15 prawda? co za idiotyzm. Anki wyznacza wtedy kiedy są potrzebne, masz czas to powtórzysz za kilka godzin, powtórzysz dnia następnego też nie będzie źle, ale w SM nie masz możliwości powtórzenia kiedy twoja pamięć tego potrzebuje, masz tylko opcję "po minięciu godziny w której algorytm SM-666 je wyznacza".

>>>Gdybyś był inteligentnym człowiekiem, to wchodząc na to forum potrafiłbyś przedstawić zalet programu Anki bez wściekłej krytyki SuperMemo.

Moje argumenty:
https://www.ang.pl/Anki_vs_Supermemo_vs_Mnemosyne_84655.html
A kiedy twoje nachalne krytykowanie Anki zaczęły mi działać na nerwy podałem kilka mocniejszych argumentów ZAWSZE popartych cytatami z innych for dyskusyjnych, profesjonalnymi porównaniami ze stron tym się zajmującymi itp itd
Twoje argumenty:
"Jeszcze raz napiszę, że SuperMemo jest dla inteligentnych użytkowników, Anki niekoniecznie."
"Espano napisała, że SM jest przedpotopowe. Ja twierdzę, że Anki jest nieprofesjonalne. A znam się na tym przez ponad 15 lat pracowałem jako programista i projektant"
"Widzę też jedną prawie dobrą cechę Anki. Można przy jego pomocy edytować fiszki w trakcie procesu nauki. Nie zauważyłem jednak możliwości dogrania dźwięku do już zapisanej bez niego fiszki." (prawie dobrą buehehehe, nie zauważyłem - tak właśnie bo jest, co ci potem pokazałem, albo udałeś, że nie zauważyłeś bo brak było prawdziwych argumentów)
""Anki" i "Mnemosyne", są podobne trochę do SuperMemo, ale ustępują mu wyraźnie." (oczywiście nie podane w czym mu ustępują)

to teraz porównajmy kto tu używał argumentów popartych faktami z review, z innych www, opinii użytkowników z innych for, pisząc co nie gra a co jest ok? a kto tu zamiast podać co lepiej działa a co gorzej używał : przekłamań (typu nie zauważyłem takiej funkcji, lub tego się nie da zrobić bo wy nie napisaliście mi jak), argumentów typu: ustępuje, nieprofesjonalny bez żadnego poparcia w następnych zdaniach na podstawie jakich funkcji tak uważa oraz obrażania użytkowników a wywyższania swoich: SuperMemo jest dla inteligentnych użytkowników, Anki niekoniecznie.

Panie bejotka, przecież każdy jak na dłoni może sam sobie podsumować co myśmy tu napisali o Anki a co pan. Dalsze komentarze potrzebne? Po tym porównaniu naszych argumentów prosze powtórzę pańską frazę:"Gdybyś był inteligentnym człowiekiem, to wchodząc na to forum potrafiłbyś przedstawić zalet programu Anki bez wściekłej krytyki SuperMemo." A w drugą stronę to zapewne nie działa prawda? Samo używanie SM czyni z ludzi inteligentnych jak to Pan napisał więc po co? :D
bejotka:

"Programy z algorytmem optymalizacji powtórek, skuteczniej działają, gdy pytanie jest tak sformułowane, żeby odpowiedź była JEDNOZNACZNA i możliwie krótka."

W takim razie stanowczo nie powinieneś używać Audio Advanced English/. W tym tak zachwalanym przez ciebie pakiecie bardzo często zdarza się, że odpowiedzi NIE są jednoznaczne.

W ogóle dziwię, się twoim pochwałom Audio Advanced English/Extreme English, bez chociażby odrobiny obiektywizmu. Reprezentujesz tutaj takie samo podejście, jak twoje zachwalanie SuperMemo. Coś kiedyś sobie ubzdurałeś, wbiłeś do głowy i teraz już jak maszynka w każdym wątku na forum zachwalasz, zachwalasz, zachwalasz, zachwalasz...

W 5000 Collegiate Words definicje mogą być pisane na podstawie słownika, ale przynajmniej pisane są zrozumiałym językiem, przy użyciu codziennie używanych zrozumiałych słówek.

Podczas gdy definicje Audio Advanced English/Extreme English pisane są przy pomocy oficjalnego, wydumanego słownictwa, bardzo często słówek, których nie można w ogóle znaleźć w słoniku, których częstotliwość używania jest niska, i których użyteczność jest w związku z tym bardzo ograniczona.

Oto przykład definicji. Definicja słowa horn (róg):

definicja w/g Audio Advanced English/Extreme English:
"a hard protrusion on the head of a bull, goat, etc."

definicja w/g Cambridge Advanced Dictionary:
"the hard pointed thing that grows, usually in pairs, on the heads of animals such as cows and goats"

jeśli definicja wydaje się nam za długa można ją w czasie wpisywania do programu skrócić i dostajemy coś takiego:
"the hard pointed thing that grows on the heads of animals such as cows and goats."

Od razu widać, że bardziej zrozumiała jest definicja słownikowa. Jest ona napisana za pomocą przystępnego, codziennego słownictwa, bez użycia jakikolwiek oficjalnych lub technicznych słówek. Podczas gdy definicja Audio Advanced English/Extreme English zawiera słówko 'protrusion', zaliczane do technicznego/medycznego rejestru języka angielskiego. W związku z tym użyteczność takiego słówka dla osoby uczącej się jest bardzo ograniczona.

Takie definicje są w całej bazie Advanced English. Pisane za pomocą wyszukanych, oficjalnych słówek, których znajomość w ogóle do niczego się nie przydaje.

Zastanówmy się teraz komu przydała by się znajomość bazy Audio Advanced English:

1. nauczycielowi - wyobraźmy sobie, że lektor język angielskiego chciałby się zapoznać z definicjami słówek tak, aby wykorzystać je do tłumaczenia znaczenia słów i wyrażeń na zajęciach. No to wyobraźmy sobie, że lektor wytłumaczy uczniom znaczenie słowa 'horn' za pomocą słowa 'protrusion'. Jasną sprawą jest, że jeśli uczący nie zna słowa 'horn', to tym bardziej nie będzie znał słowa 'protrusion', które jest słowem rzadko używanym i oficjalnym (np. w Longman WordWise Dictionary w ogóle takiego słowa nie ma). W związku z tym taka definicja dla nauczyciela jest bezużyteczna. Podobnie jak większość definicji w bazie Audio Advanced English/Extreme English, gdyż wszystkie one pisane są w podobny, wydumany sposób.

2. uczniowi - uczeń przechodzi przez prawdziwe piekło używając tej bazy, gdyż zmuszany jest do zaśmiecania sobie głowy słownictwem rzadko używanym, mało przydatnym, o wąskim zakresie użycia. Przywołajmy jeszcze raz nasze dwie definicje:

Audio Advanced English/Extreme English:
"a hard protrusion on the head of a bull, goat, etc."

Longman Dictionary (po skróceniu):
"the hard pointed thing that grows on the heads of animals such as cows and goats."

Nawet gdyby uczeń nie znał przymiotnika 'pointed' story razy bardziej opłacałoby mu się go naczyć, niż słówka 'protrusion'. 'pointed' jest przymiotnikiem używanym w języku codzinnem, o wiele częściej niż 'protrusion'. W związku z tym ma szerokie praktyczne zastosowanie.

No więc dla kogo jest w takim razie ta baza? Te dwa przykłady pokazują, ze tak naprawdę dla nikogo.

Jest to jedna z GORSZYCH baz dla programu SuperMemo. Poprzez swoje oficjalne, wydumane, udziwnione definicje praktycznie bezużyteczna dla przeciętnego użytkownika języka angielskiego.

Tego typu definicje i użycie oficjalnego, rzadko używanego słownictwa to norma w Audio Advanced English/Extreme English.


Pzdr
Przepraszam, za pomyłkę. Podana przeze mnie u góry słownikowa definicja słowa 'horn' pochodzi ze słownika Longman, nie Cambridge. Niestety nie można edytować postów. :)
Dodajmy jedną najważniejszą rzecz. Bazy w supermemo kosztują 45$ jak się nie mylę i rzekomo są stworzone przez "profesjonalistów". Bazy w Anki zrobione są przez kogoś pokroju mnie albo espano albo duszka albo kogokolwiek innego z tego tematu, mówiąc prościej robię sobie bazę, uploaduję ją za darmo dla innych, dorzucam link gdzie jest do niej dźwięk (albo i nie dorzucam wszystko jedno, możliwe, że bejotka ponownie "nie zauważył" tego linka) i tada jest baza.

Teraz wchodzi bejotka i porównuje:
Baza SM- tworzona od 1985 kosztująca grubą kasę
vs
baza za darmo której stworzenie zajęło autorowi dodając 50 elementów dziennie, 100 dni czyli 3 miesiące około.

Po pierwsze nie ma co porównywać, po drugie jeżeli baza SM Extreme na tym tle często wypada słabiej (patrz punkty ktore podała espano) to tylko pozostaje twórcą SM schować głowę w piasek odszukać amatora który zrobił tą bazę dla Anki i poprosić go o współpracę i pomoc.
>1. Lista słówek, na jednej stronie 7 słówek (może być bez tłumaczeń),
>ale student może usłyszeć wymowę każdego słowa wybranego kliknięciem,
>lub wszystkich dni przez kliknięcie na ikon.
>
>W twoim przykładzie na jednej stronie mamy mnóstwo informacji
>(starczyłoby na co najmniej siedem osobnych elementów).

Zadaniem listy słówek jest zapoznanie studenta ze słówkami, których będzie się uczył za chwilę. Chodzi o to, żeby niepotrzebnie nie oceniać negatywnie słówek, które student pierwszy raz widzi. Listy słowek stanowią tzw "Topiki w MSM" i ćwiczenia jednorazowe W UX.

To wcale nie jest sprzeczne z zaleceniami Dr Woźniaka. Po prostu Dr Woźniak tworząc swój algorytm zakładał, że pisze go dla inteligentnych` ludzi, którzy nie będą oceniali wszystkich nieznanych słówek na mniej niż 4.

To wcale nie jest "z natury błędne".

Cieszy mnie, że znasz zasady Dr Woźniaka, szkoda tylko, że nie do końca je rozumiesz.

"W Anki da się oczywiście wyświetlić 7 słówek (albo i więcej), ale nie
jestem pewna, czy dałoby się odegrać kilka niezależnych dźwięków z
jednej strony jeden po drugim tak, aby na siebie nie "nachodziły")"

A w MSM da się to zrobić i dlatego MSM jest lepsze.

Poza tym Talia, której ta dyskusja dotyczy też nie spełnia zasady 4. Nie zauważyłaś tego>
Lejo jak mantrę powtarza, że Anki na oczy nie widziałem, że nie zbudowałem żadnej bazy, że swoje wypowiedzi formułuję na podstawie czytanych tu wpisów zwolenników Anki. Używa przy tym takich słów jak idiotyzmy bejotki, gówno w odniesieniu do SM itp.

Nic bardziej błędnego, już dawno temu zainstalowałem na swoim komputerze programu Anki i mnemosyne. Mnemosyne polecił mi Paweł Wimmer, dlaczego zainstalkowałem Anki nie pamiętam. Oba programy nie spodobały mi się, dlatego nie używałęm ich. Teraz, gdy Lejo rozpętał burzę na ten temat, uruchomiłem je. Okazało się, że w międzyczasie powstały nowe wersje tych programów. Zaktualizowałem je i zacząłem testować. Wynik był taki jak pisałem. Nadal mi się nie podobają.

Trzymając się języka Lejo muszę napisać, że nie trzeba próbować G..., żeby stwierdzić, że śmierdzi, wystarczy powąchać.

Lejo nie potrafi dyskutować bez obelg i idiotyzmów o SM. Na to nic nie poradzimy. Jestem przekonany, że większość użytkowników Anki, którzy przerzucili się na ten program, nie rozumie idei SuperMemo, i nie potrafi tworzyć własnych Baz.

Są tacy użytkownicy komputerów, którzy są bardzo przerażeni, gdy czegoś nie można zrobić kliknięciem lub przesunięciem myszką.

Predzej czy później wielu użytkowników Anki wróci do SM, gdyż Talie Anki są, nie chcę cytować leja, dlatego napiszę do bani.
>
>Cieszy mnie, że znasz zasady Dr Woźniaka, szkoda tylko, że nie do
>końca je rozumiesz.

Cieszę się, ze firma SM ma swoje wizje ale uczenie się jakichkolwiek słówek wyjętych z kontekstu jest bezsensu :D Więc to co rozpisałeś jest bez sensu! Takie zapoznanie powinno wyglądać:

Pytanie:Zdanie zawierające dane słówko które chcemy nauczyć kogoś (podkreślone)
Odpowiedź: Definicja tego słówka.

W ten sposób ktoś może domyślić się wyraz z kontekstu i ocenić swoje wnioskowanie a jednocześnie poznać to słówko, jeżeli mu się to nie uda pojawia się definicja. Jeżeli komuś nie udało się wywnioskować przynajmniej zbliżonego znaczenia słowa z celowo tak skonstruowanego zdania to powinien dać sobie złą ocenę.

>jestem pewna, czy dałoby się odegrać kilka niezależnych dźwięków z
>jednej strony jeden po drugim tak, aby na siebie nie "nachodziły")"
>
>A w MSM da się to zrobić i dlatego MSM jest lepsze.
>

CZy Pan bejotka jest celowym ignorantem czy tylko pozoruje takiego, żeby pisać 100 razy te same głupie dawno udowodnione rzeczy. W Anki DA SIĘ TO ZROBIĆ i rozpisałem to powyżej DWOMA SPOSOBAMI!!!! Więc co pan za brednie piszesz cytując stary post espano pochodzącym z przed opisania przeze mnie jak to zrobić !!!! Poza tym jeżeli espano albo duszek albo ja nie wiemy jak coś zrobić w ANki bądź SM to znaczy, że się nie da? Logika trzy latka! I takie komentarz o czymś co zostało opisane jak dla trzy latka, kliknięcie po kliknięciu, dwoma sposobami. Nie wstyd Ci się tak ośmieszać? Może za każdym razem zanim coś napiszesz powinieneś czytać cały temat ponownie żeby się nie błaźnić? Wiesz co aż ci zacytuję jeszcze raz jak to zrobić może tym razem doczytasz:

NIE MODYFIKUJ NIC W ANKI ANI W KARTACH, KLIKNIJ W DODAJ NOWY ELEMENT, NASTĘPNIE WYPISZ 7 WYRAZÓW ODDZIELAJĄC JE ENTEREM, NASTĘPNIE KLIKNIJ W DODANIE DŹWIĘKU WYBIERZ Z DYSKU PLIK, KLIKNIJ PONOWNIE DODAJ NASTĘPNY I TAK 7 RAZY. TADAAAAAA MASZ BEZ PLUGINÓW I MODYFIKACJI MODELU TO CO BEJOTKA CHCIAŁ W PUNKCIE PIERWSZYM!!!!!

Udało się? Może 3 raz ci gdzieś niżej wkleić, żebyś zaskoczył? Tą metodą czyta po kolei 7 dźwięków nie nakładając ich an siebie do 7 wyrazów. Nawet tobie z twoją "inteligencją" niezbędną do supermemo uda się to zrobić :D

Wkleić ci ponownie drugi sposób który jest jeden post wyżej? Czy tobie już nie wystarczy wstydu i zażenowania?
Chciałbym dodać jeszcze jedną ważną rzecz. Pan

bejotka często używa tu argumentów typu: SM był

pisany dla inteligentnych ludzi, Anki niekoniecznie,

SM ma inteligentne opcje, ANki ma idiotyzmy. Chcę

PODKREŚLIĆ ważna rzecz dla wszystkich czytających ten

temat:
ANKI NIE JEST DLA LUDZI INTELIGENTNYCH!!!! ANKI JEST

DLA WSZYSTKICH!!!
Nie ma powodu żebyś będąc osobą nie biegłą w

komputerach miał się obawiać Anki. Na podstawowym

poziomie czyli: dodaj wyraz/zdanie, dodaj

tłumaczenie, dodaj dźwięk jest banalnie prosty (w

przeciwieństwie do supermemo) a to wystarczy do nauki

KAŻDEMU. Oczywiście jeżeli masz ochotę drążyć temat

jak niektórzy z nas to zaawansowane opcje ANKI i

pluginy dają możliwości tworzenia najbardziej

wymyślnych zdań sekwencji itp itd Jednak podkreślam

bezproblemowo z ANki czy Mnemosyne może uczyć się

KAŻDY niezależnie od wieku, poziomu znajomości

komputerów, poziomu znajomości ang (program ma polską

wersję) czy poziomu inteligencji. Można się uczyć i

nauczyć nie skupiając się na nauce obsługi programu

TYLKO na nauce języka! A to znaczy łatwiej, milej i

przyjemniej!
Temat przeniesiony do archwium.
91-120 z 421

 »

Pomoc językowa - Sprawdzenie